Primul meu interviu…”Sorin Ghionea traieste pe terenul de fotbal”

 Sorin Ghionea traieste pe terenul de fotbal
( La varsta de 12 ani am consemnat primul meu interviu, acesta cu Sorin Ghionea, atunci jucator al echipei de fotbal Otelul Galati, in prezent fundas al Stelei. Se vede foarte bine cat este de stangaci( interviul) si poate deloc profesionist. Este, insa un interviu sincer, o discutie calda intre prieteni, doi prieteni pe care timpul, valorile sociale si modul de a gandi i-a ajutat sa se dezvolte fiecare in domeniul sau. El e Sorin Ghionea, omul care, inainte sa ajunga la Steaua, nu uita niciodata de inima sa)
– De ce crezi ca are nevoie un om pentru a reusi in viata?

In primul si-n primul rand de sanatate, in al doilea rand sa creeada in ceea ce vrea, sa aiba o ambitie poate uneori iesita din comun.
– Ai reusit urmand aceste devize ?
Numai prin munca si prin sacrificii am reusit.
– Care este  importanta pe care o atribuie oamenii, in general, viselor  din copilarie?
E foarte important sa faci ceea ce-ti propui in viata indiferent ce, si sa nu faci rabat de la nimic ptr a fi ceea ce vrei.
-Ce inseamna ptr tine Otelul Galati? Un loc de munca?
Da, sigur, e un loc de munca, dar ptr mine Otelul Galati, inseamna, a doua casa. La Otelu Galati , am jucat de mic copil si pot sa spun ca acum am cunoscut gustul marii performante aici. La orice echipa ma voi duce, eu cu inima tot la Galati voi fi ptr ca nu poti sa uiti niciodata de unde ai plecat de copil, un copil, nu poate spune niciodata altcuiva mama si tata.
-Se auzea prin presa ca vei fi transferat la Dinamo. Este adevarat? De ce?
Ziarele scriu, ziaristii isi fac meseria, dar noi jucatorii, stim alte lucruri mai importante pe care ziaristii nu le stiu in totalitate sau cu exacticitate. Iti cer parerea , te intervieveaza, , asculta ce spui dar cateodata nu apar toate cuvintele tale in articol…cum ti-am spus asta e meseria ziaristilor.
-Fotbalul este un sport foarte mediatizat.Astazi,  copiii cu varste mai mici si mai mari , joaca fotbal oriunde s-ar ivi ocaziile , in scoli , pe la blocuri, credeti ca este de ajuns ptr o cariera de succes?
Pai eu te intreb ceva: Ce alt sport , la noi in tara, atrage atat de multa lume?
-Intr-adevar, fotbalul este sportul rege.
La noi , da, intr-adevar fotbalul atrage foarte multi suporteri , tineri chiar si oameni in varsta.
-Pentru a face o cariera in fotbal este de ajuns sa visezi?
Numai sa visezi? E nevoie de enorm de multa munca si sacrificii.
-Si daca nu ai conditii materiale?
Chiar daca nu ai conditii materiale , fotbalul nu-ti cere conditii materiale ci ti-am mai spus, multe, multe sacrificii si ambitie. Bineinteles , plus talentul pe care-l ai de la Dumnezeu.
-Intr-adevar , nu ma apuc sa joc eu fotbal, dar mie imi place jurnalismul si ma voi indrepta catre jurnalism.
Foarte bine, e bine sa faci ce-ti place, daca faci cu placere, e imposibil sa nu ai succes.
-Deseori ma uitam la emisiuni cu caracter sportiv si mi-am dat seama ca fotbalul este o competitie acerba. Desi este un sport de echipa, fiecare lupta pentru el. De ce?
Conducatorii mai mult lupta pentru ei, ptr ei si ptr echipa, dar fotbalul a fost, este si va fi, un sport de echipa.
-Da, dar, nume mari precum Piturca, nu prea sunt, din cate arata, de acord cu afirmatia dvs.
Nu prea sunt eu in masura sa comentez, orice ar face domnul Piturca. Mai am pana sa ajung cel putin ca dansul.
-Cum ai ajuns fotbalist?
Fotbalist… de mic copil mi-a placut fotbalul, m-am inscris la fotbal, am avut talent, dar ti-am spus prin foarte multa munca.
-Ce tip de relatii ai cu suporterii? Le dai sfaturi, ii ajuti sa reuseasca in fotbal, in cazul in care isi doresc asta ?
Nu, relatii bazate pe respect, ne respecta, ii respectam si atata tot, sfaturi in ce privinta?Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi nimanui
-Otelu Galati dispune de site pe internet? Eu am intrat pe o pagina neoficiala, sa-I spun asa, si m-am ingrozit de ceea ce va transmit suporterii dinamovisti.
Am inteles ca acum, echipa Otelu o sa aiba un site pe internet. Despre suporteri, ce sa zic, ei spun, noi ii batem pe Dinamo…
-Eu sunt un suporter Dinamo si…
A, deci tii cu Dinamo? Dar atunci cand am jucat cu Dinamo, cu cine ai tinut?
-Nu stiu ce sa spun, cred ca nu mi-a placut atitudinea echipei Otelu fata de cei de la Dinamo
Ce nu ti-a placut? Jucatorii?
-Ma refer la faptul ca au jucat prea mult teatru in teren…
Astea sunt “smecheriile “fotbalului, ca in orice alta meserie, exista “smecherii”.
-Cum ai ajuta copiii care viseaza si muncesc din greu sa ajunga fotbalisti?
Cum as face? Cred ca trebuie sa ai posibilitati materiale bune ca sa poti sa ajuti niste copii dar momentan, nu pot sa ma gandesc la lucruri de genul acesta ptr ca eu sunt jucator nu antrenor. Poate cand voi ajunge in faza in care trebuie sa ma las de fotbal, odata si odata se va intampla , daca voi avea o conditie materiala buna , sigur voi investi in acest post in special in centrul echipei si jucatori.
-Esti multumit de functia de fundas pe care ti-o ofera Otelul Galati?
Nu, nu de postul pe care mi-l ofera, ci de postul pe care joc eu. Otelul Galati se foloseste de serviciile mele. Pe postul acesta am jucat de copil. In general, clubul la care este angajat jucatorul, se foloseste de serviciile acestuia. Clubul te ia si iti spune sa joci pe un post, joci. Bineinteles, daca antrenorul considera ca ai veleitati, pentru acel post, se poate. La noi jucatorii au posturile lor stabile sunt si  jucatori polivalenti care ocupa mai multe posturi , dar nu multi.
A consemnat: Aura Dajbog

2 comentarii la „Primul meu interviu…”Sorin Ghionea traieste pe terenul de fotbal”

  1. ok…ce pot sa zic? e super interviul cu intrebari pe care nu toti le pun. eu l-am urmarit intr-un mod ceva mai atent si pentru ca el e jucatorul meu preferat. nterviul acesta m-a ajutat sa aflu mai multe despre el. pupici dulci si mult succes in cariera pt sory!!!

    Apreciază

Lasă un comentariu