Tapo by Florin Dumitrescu

Blogu’ meu nu-i nici Restograf si nici Metropotam da’-n loc sa cititi mizeriile alea, va recomand sa cititi asta. Am fost aseara la Tapo. Ma chinui s-ajung de la deschidere si nu pentru c-am auzit ca-i fita sau am citit pe site-urile de mai sus cat de nasoale-s serviciile sau ca servetelele erau albastre si nu verzi cum e corect in mintea lor… destul de scurta, imi permit sa spun.

Florin Dumitrescu a creat un meniu pentru un restaurant din Galati. Flow se numeste. In momenu’ asta e-nchis pentru ca lumea la Galati nu stie sa manance. Unora le place mult si prost. Pai daca nu-s cartofi in farfurie, preturi de cantina si lume multa, d-aia „buna”, n-ai ce cauta intr-o bodega, nu? Mancatu’ in oras, pentru unii, face parte dintr-un lung sir de investitii de imagine. Cum e masina germana din dotare, hainele de firma bine mulate si-n fine, toate cliseele astea ordinare demne de-un popor balcanic care suntem. Am mers acolo sa mananc singura. N-am reusit sa conving pe nimeni altcineva sa-ncerce. Am avut orgasm culinar de una singura si-am realizat ca nu-i nevoie de doi in situatiile astea! Merita sa mentionez c-am studiat la Londra patru ani, c-am calatorit in toata lumea si ca stiu ce-nsemna fine dine, stele Michelin si-n fine, mancare pe bune, no bullshit. Am mancat cea mai interesanta salata ever, Frisee se chema, cu branza de capra, sos de vin rosu si pipote confiate, am incercat si  midii pane cu tagliatelle din legume cu tzatziki iar la desert nougat glacee sau mousse de ciocolata cu piper rosu. Toate absolut fabuloase. Asteptam weekend-urile sa merg acasa special s-ajung la Flow. Singura.Eram indragostita, fascinata, fericita!

Aseara la Tapo m-am simtit la fel. Nu sunt adepta meniurilor. Prefer un starter sau un main course si-un desert, intotdeauna. Cu cat mananc mai putin cu atat simt mai bine gustul mancarii. Prefer sa merg zilnic intr-un loc si sa-ncerc toate preparatele decat sa merg de cateva ori, sa comand doua, trei feluri de mancare si sa mananc de dragul cantitatii. Am comandat salata cu piept de rata afumat si branza de capra gratinata. Prietena mea a ales acelasi lucru. A fost cina perfecta! Mai ales ca dupa, desertu’ a mers ca uns. Eu am optat pentru mar in aluat cu caramel iar prietena mea pentru Milles Feuilles. Nu sunt fana crema de vanilie desi, evident, am impartit deserturile, aratau atat de bine incat era cazu’ sa share. Marul meu a fost delicios, cu exceptia cremei de vanilie care, personal, nu-mi place. Dar e o chestie de gust, pana la urma. Prietena mea a adorat Milles Feuilles-ul. Mie mi-au placut capsunele si Feuilles-urile.

Ploua infernal, ca-n piesa lu’Alifantis cu textu’ lu’ Nichita da’ am ramas sa bem ceva, dupa. Am primit paturi si atentia intregului staff, ba chiar niste shot-uri spectaculoase din partea casei, sa ne-ncalzim. A fost o placere! Si-am uitat sa mentionez ca lounge-ul e-n incinta complexului Barletto. Deci spatiul e amenajat cu gust iar peisajul incredibil.

Am senzatia ca inca se lucreaza la meniu. De pilda, deserturile nu au fost, inca trecute acolo. As fi tare fericita sa introduca in meniu si Nougat Glacee-ul de la Galati. E cu adevarat senzational. Si mai multe dulciuri fara crema de vanilie in componenta.

O sa las imaginile sa „speak for themselves” si-o sa mentionez ca preturile sunt neasteptat de mici pentru calitatea, aspectul si serviciile de care ne-am bucurat.Probabil multi vor intreba si asta. Chef Florin Dumitrescu e un personaj extrem de popular in Romania, nu doar in randul celor care frecventeaza astfel de locatii.  Sunt convinsa, insa, ca oricine poate-ajunge la Tapo macar o data. Merita toti banii!

tapo2

tapo3

apo1

 

 

 


Lasă un răspuns

