Fuck you, Christmas, you can suck my dick!

– articol publicat in editia lunii Decembrie a revistei Explore*.

Mie nu-mi plac sarbatorile si n-am sa scriu niciodata vreun eseu ticsit cu metafore, epitete si cuvinte de lauda la adresa Craciunului, Pastelui, Revelionului si ce alte momente importante-au fost consemnate-n calendar, in urma cu zeci de mii de ani. Nu mai sunt un copil si nici suficient de ipocrita incat sa ma transform intr-un om mai bun ,o saptamana, doua pe an.  Mancarurile traditionale, nici alea nu-mi fac chiar placere. Afara de faptul ca ma-ngras si-mi plang de mila,langa hainele care-mi sugruma fizionomia, nu vad alta satisfactie. Casa mea nu-I vreun muzeu, d-aia nici n-as vrea sa fie vizitata,zapada-mi uda si deterioreaza cizmele UGG, vinul fiert se urca la cap iar prietenii nu-mi aduc niciodata cadouri pentru ca-s prea ocupati cu iubita, iubitul, familia si tot arborele lor genealogic. Cat despre poluare fonica, bitch, please, n-am de gand sa-l tot ascult pe Hrusca!

De cele mai multe ori, de Craciun, ma simt ca Bridget Jones. Numai ca-n cazul meu, mama n-o sa vina niciodata sa-mi prezinte vreun Fat Frumos cu care-am sa ma marit intr-o zi, si-o s-avem copii si-o sa ne fie bine pan’ la adanci batraneti. Eu stau si suport complimente ieftine, ma-ndop cu mancaruri experiment si spun ca-s  si bune, ma-mbrac de parca ma pregatesc sa defilez pe catwalk-ul anilor ’70 si, pana nu demult, recit poezii si cant colinde de parca-s vreo Mariah Carey si tre’ sa declare cuiva ca All I want for Christmas is you!

Things are about to change around here!Anu’ asta am decis sa-mi inchid telefonu’. Fara sms-uri de rahat, fara telefoane cu clisee, fara musafiri nepoftiti, fara mancaruri grele, fara zambete la comanda! Eu anul asta sarbatoresc singura! Nu sunt oare satula de oamenii care ma tot inconjoara, pe tot parcursul anului? Aia de-mi mananca zilele-n trafic, de-mi calca pantofii in club, de-mi strica chefu’la restaurant, de-mi fac sila la mall, de-mi polueaza si populeaza viata fara ca eu sa-I fi invitat vreodata?

O sa spuneti ca n-am curaj. Presimt ca-n urma articolului asta or sa ma sune vreo doi, trei prieteni si-or sa-mi rada-n nas! Da’ eu am luat deja o decizie si nici macar Mos Craciun si-o tolba plina de pantofi de la Louboutin, n-o sa-mi schimbe planurile. Pentru mine Craciunul inseamna liniste, o carte buna, un pahar cu sampanie si cateva albume cu poze de rasfoit. Vreau sa ma gandesc la anul ce-a trecut si la anul ce-are sa vina, la mine, la ce simt, la ce vreau de la viata, la ce-am acumulat pana acum! N-am sa las momentele-astea cu mine, ca s-aglomerez cafeneaua aia din Galati, unde se aduna cam toti pestii si tarfele, si nici n-am sa arunc din maini la club,oricat de tare-mi place sa fac asta-n mod obisnuit.

Cineva, candva, mi-a spus ca cea mai importanta persoana din viata mea, trebuie sa fiu eu. De Craciun, am sa-mi fac mie un cadou si-am sa ma bucur de liniste cum se Enjoy the Silence cei de la Depeche Mode. Merry Fuckin’ Christmas!

auralondracraciun

 

 

 

 

 

 

 


Lasă un răspuns

