Oscar, nu DE LA RENTA!

Am promis sa scriu despre Oscar chiar daca, anul asta, nu mi-am facut temele constiincios si nu am vazut prea multe dintre filmele nominalizate. Nu prea am vazut filme, in ultima vreme, nici macar Europene, cele pe care le iubesc si indragesc cel mai mult. Astazi am iesit in oras. Am trecut pe langa magazinul meu preferat, HMV, cel de DVD-uri. De regula cumpar foarte mult de acolo, in special filme asiatice, filme mexicane, filme europene, filme clasice. Astazi, m-am grabit spre Starbucks, aveam nevoie de un soy-latte sa rezist printre activitatile cotidiene. Scoala imi ocupa mult, mult timp, anul III e groaznic! Si de fiecare data cand vreau sa vad un film, ma relaxez cu “La Stada”, cu “Deficit”-ul lui Gael Garcia Bernal sau cu unul din cele cateva zeci de filme semnate Almodovar, pe care le am in colectie.

Am auzit foarte multe lucruri bune despre “Black Swan” de la colegii mei care studiaza Film sau Fotografie. Eu sunt sceptica pentru ca nu-mi place Natalie Portman in mod special. Afara de „Closer”, nu pot sa spun ca am vazut-o in vreun film excelent. Poate doar in “Paris, je t’aime”. Sau poate nu-mi amintesc exact filmul cu ea care m-a frapat. Am vazut cateva mii de filme, ar fi imposibil. Totusi, daca mi-ar fi placut in mod deosebit, probabil ca as fi retinut mai bine. In orice caz, probabil a meritat Oscarul, asa cum si Sandra Bullock, o actrita pe care am detestat-o multi ani, l-a meritat anul trecut. Multi actori mai putin seriosi in perioada lor de tinerete, devin foarte seriosi, dedicati si isi manifesta adevaratul talent, tarziu in cariera. Acum cand scriu, si mentionez asta, ma gandesc daca actori gen Ashton Kutcher sau poate Cameron Diaz vor reusi asta vreodata. Haha, ma indoiesc!

Despre Colin Firth am scris si in postul trecut. O sa scriu si acum ca sunt mandra ca a fost student la universitatea la care studiez si eu. Mandra si increzatoare ca poate intr-o zi o sa reusesc sa dovedesc si eu ca POT face cariera in domeniul in care doresc sa lucrez, ca pot sa-mi indeplinesc visele profesionale si ca anii grei de munca nu vor fi in zadar. Pentru ca visul american poate parea superficial, dar duminica mi-a fost dovedit ca oricat de neinsemnat pare, the pursuit of happiness and dreams inseamna, in primul rand, MUNCA! 99% munca, 1% talent, vorba lui George Enescu!

Un alt actor care si-a meritat, fara indoiala, premiul este Christian Bale. Dupa cum spuneam, mi-a placut la nebunie in “Almost Famous”, “Velvet Goldmine”, recomand filmele din suflet, asa cum recomand sa urmariti reprezentatia lui. E ireprosabila! O sa scriu pe parcurs despre filmele premiate. Am scris in anii trecuti si imi face placere. Abia astept sa le vad, abia astept sa urmaresc actorii si sa analizez corectitudinea premiilor, macar in propria-mi opinie.

Am observat ca toata lumea a comentat si discutat tinutele starurilor prezente. Eu n-o sa scriu despre “bine si prost imbracati” ci o sa incerc sa postez cateva tinute interesante si cateva tinute complet ciudate si nepotrivite evenimentului. Chiar daca sunt considerate de bon ton si elegante, eu am alergie la Marchesa, Armani Prive, Elie Saab si alte cateva rochii care apar constant si disperat pe covorul rosu, in fiecare an. Exista atatia designeri inventivi, oare de ce toata lumea alearga spre clicheele astea de firme? De ce Vivienne Westwood, Alexander Wang, Diane von Frustenberg sau John Galiano nu sunt CONSTANT pe covorul rosu? Normalitatea si dorinta de a fi IN TON cu parerile de “Best and Worst Dressed” sunt probabil factorii. Pacat!

Categoria INTERESANTE:

Cate Blanchette– Givanchy, una din casele de moda care nu apare atat de constant pe covorul rosu. Foarte multi au sustinut ca rochia e demna de “prost imbracat”. Personal, am considerat-o extrem de interesanta si cred ca lui Cate I s-a potrivit de minune. Probabil n-as fi vazut-o pe… Bjork sau Nicole Kidman imbracata astfel. Dar lui Cate Blanchette I s-a potrivit de minune! Personal, imi place. Iese din tiparul “femeia fatala” promovat de Oscaruri. Nota: imi place mult Cate Blanchette, din toate punctele de vedere!

Halle Berry– Stiu, e Marchesa! Stiu, am alergie la Marchesa! Dar rochia e splendida, I se potriveste si e glamouroasa! E feminina si clasica. E… de vis!

Michelle Williams– Chanel si atat! Rochia e simpla, clasica si se potriveste atat cu imaginea actritei cat si cu notorietatea si respectul pe care il impune ceremonia.

Annette Bening– Mie mi-a placut tare mult!! Tom Ward Couture, iata ca se poate si altceva decat Marchesa. Glamour si stil. O veterana!

Florence Welch– O rochie vintage din colectia lui Valentino. Simplu, frumos si, sexy, de ce nu?

Mandy Moore– O surpriza! Eu nu sunt fan, nu inteleg ce cauta la Oscaruri insa tinuta ei a fost fabuloasa! Monique Lhuillier, coafura perfecta, machiajul perfect. Pacat ca talentul lipseste, in cazul lui Mandy.

Busy Phillips– Superba rochia, clar, printre preferatele mele!Chanel, evident!

Categoria: ORIBIL:

Anne Hathaway– Valentino-neValentino, rochia a fost total nepotrivita! Nici materialul, nici design-ul nu sunt flatante pentru corpul actritei.

Gwyneth Paltrow– Stiu ca distinsa doamna Martin a fost nominalizata, acum vreo 12 ani la Oscar-uri pentru “Shakespeare in Love”. Probabil a fost printre cele mai bune actrite anul ala, o fi concurat cu de-alde Mandy Moore. In rest, pe mine nu m-a convins deloc ca actrita. Iar rochia de anul asta, este absolut bizara, absolut oribila, probabil nici o pitipoanca de pe la noi, nu ar imbraca-o! Groaznic! Calvin Klein. Parca “desena” chiloti. La designer ma refer!

Scarlett Johnasson- Nu sunt fan Dolce&Gabbana nici macar cand vine vorba de linia lor Haute Couture. Nu poti sa pui o perdea pe tine, totusi. Chiar daca-I roz si e cu spatele gol!

Jenifer Hudson- PORTOCALIU?! Clar, e Versace. No wonder!

Penelope Cruz- What were you thinking? Rochia L’Wren Scott este exact genul de rochie pe care-l vezi la nuntile romanesti, alea de la tara. Caci la oras, s-a mai emancipat lumea! Pacat! Penelope ramane una dintre actritele mele preferate chiar si cu nominalizarea la Razzie Awards pentru “Blow”.

Helena Bonham Carter- Daca tot vorbeam de nunti…

Nicole Kidman- Nunta romaneasca, tara, search the key words. Da, poate sa fie si mama lui Christian Dior.Nici de coafura, nu e cazul sa vorbim!

Marisa Tomei- Nu inteleg! A fost Oscar, nu nunta-n Balcani!

Concluzie: Oscarul ramane un eveniment cu staif, ramane un eveniment glamouros si important pentru industria filmului “mass production”, pentru arta ( hmmm… mai putin, nu sunt tocmai adepta filmelor promovate aici dar nu pot sa-I neg importanta), pentru moda. Dar anul acesta am vazut parca prea multe tinute hidoase. Stau si ma-ntreb daca nu este cumva vreo strategie de promovare. Chiar si la Hollywood se aplica “good news, no news, bad news- definitely NEWS!”Probabil din lipsa de inspiratie, PR-ii si stilistii vedetelor s-au gandit sa iasa-n evidenta prin stilul vestimentar mai putin inspirat. E si asta o maniera de promovare!


One thought on “Oscar, nu DE LA RENTA!

  1. Rochiile lui Gwyneth Paltrow si a lui Scarlett Johnasson au fost unele dintre cele mai apreciate rochii de la oscar, nu cum ai afirmat tu ca nici pitipoancele de la noi nu le-ar purta.Bineinteles ca nu le-ar purta ca doar sunt pitipoance asta insemnand din cate stiu eu ca ele nu apreciaza bunul gust.
    Rochiile lui Anne Hathaway si a lui Penelope Cruz, la fel au fost apreciate, poate mai putin dar……..

Lasă un răspuns

