Intrebare: Pe cine respecti mai mult? Un muncitor de la Ecosal care-si face bine meseria sau un angajat mediocru si lipsit de pasiune de la Microsoft?

Intrebarea nu are legatura cu ceea ce voi posta aici! Am primit un mesaj de la “Johnny”. Un mesaj destul de bizar dar am tinut sa raspund.

Johnny:

Aura…impresionant CV. Mai mult prin cantitate, dar nu asta e problema, sunt convins ca ai muncit f mult ca sa aiba aceasta “forma” si cel putin pentru asta esti de apreciat. Dar voiam sa te intreb 2 lucruri:
1. a meritat atata munca? (in afara de “a fost o perioada/experienta frumoasa”)concrect!
2. nu stiu ce contact ai avut tu cu presa mai…citita (ca sa zic asa) ca presa culturala e cam frectie la picior de lemn, la noi, dar ce parere ai tu despre media din Romania, sau din Galati ?

Salut!

In primul rand, tin sa depreciez ce spui tu vis-a-vis de cantitate si nu calitate! Eu cred ca lucrurile pe care le-am facut au fost de calitate si imi pare rau ca pui o eticheta fara sa analizezi situatia! Cred ca am facut tot ce a fost cu putinta, tinand cont de faptul ca am locuit in Galati. Si crede-ma, am cunoscut oameni incredibil de inteligenti si talentati in materie de MEDIA, da, in GALATI! A se vedea Angela Ribinciuc! Ii mentionez si pe cei de la Explore,totodata, mentionez doua posturi de televiziune foarte importante in Galati, cu profesionisti care din pacate, nu au aportul financiar necesar pentru a se dezvolta!

Sa spui despre CV-ul meu ca este impresionant prin cantitate si nu prin calitate e ca si cum ai spune ca un muncitor de la ECOSAL e mai putin pregatit decat un angajat de la Microsoft. Da, e mentalitatea romaneasca! Pentru ca la noi trebuie sa fii doctor sau avocat sa fii respectat, sau eventual, sa fii PIMP si sa ai multi bani. Nu conteaza cat de bine iti faci meseria, important este sa ai un milion de diplome, toate cu initialele HARVARD, OXFORD si cine stie ce alte BRAND-uri de genul. Si sa-ti spun un secret… astea nu te ajuta daca nu esti pasionat de ceea ce faci! Am cunoscut oameni extraordinar de inteligenti si buni in meseria lor care nu au job-uri un domenii elevate dar pe care ii respecti, adori si apreciezi pentru ca-si fac bine meseria!

Sa-ti raspund la intrebari! 1. Atata munca… daca spui ca e cantitate inainte de calitate, inseamna ca munca mea iti pare in zadar deci nu pot sa-ti raspund, tinand cont de tonul intrebarii. Nu tine de merit, tine de pasiune si tine de norocul pe care l-am avut sa cunosc oamenii pe care i-am cunoscut si sa lucrez cu cele mai importante trusturi de Media din Galati. Un pas mic pentru mine, un pas mare pentru omenire. Cu alte cuvinte, pentru mine a fost o experienta incredibila, genul de experienta pe care multi oameni de varsta mea nu au avut-o. Nici calitativ si nici cantitativ. Nu am muncit enorm, pur si simplu mi-a placut ceea ce fac si am tinut in mod deosebit sa merg pe drumul asta. Si inca mai tin. Si sper ca intr-o zi sa reusesc sa fac ceea ce-mi place. Si calitativ si cantitativ!

2. Presa mai citita, presa culturala. Nu exista asa ceva! Eu nu am fost niciodata de acord cu ideea ca presa= cultura! NU! Presa te informeaza si cam atat. Da, noi suntem un popor subiectiv. Si nu numai noi. Omul e ,prin natura, subiectiv. Dar ideea asta inoculata de invatamant cum ca presa si media , in general, trebuie sa te educe, e probabil un subiect de eseul de clasa a V-a, a VIa. Am avut un profesor extraordinar in scoala generala. Dar un profesor care m-a invatat ca Media ne educa si ca tot ce-i la tv acum e gresit! NU! Presa nu te educa si tot ce-i la tv si in ziare e ceea ce publicul vrea sa cumpere si sa “manance”. Exista TVR Cultural! De ce oare 0.1% din populatia Romaniei il urmareste?! Pentru ca e un program de nisa si pentru ca nu e musai sa fii cititor de Freud sa reusesti in viata. Ar fi ideal ca oamenii de succes sa aibe si cultura! Evident! Insa asta se intampla numai intr-o lume ideala, nu in lumea in care traim! Si repet, nu e o chestie romaneasca, e o chestie universala. Locuiesc la Londra de aproape trei ani. In Romania nu am vazut la fel de multe tabloide, la fel de mult subiectivism si la fel de multa Media de proasta calitate. La noi cateva milioane de oameni urmaresc emisiuni de genul “Dansez pentru tine”. In Anglia, 99% din populatie urmareste X-Factor si Big Brother. Si nu numai asta. Dar participantii emisiunilor astora, oameni de cea mai joasa speta, ajung peste noapte superstaruri, au agenti si castiga milioane, unii chiar si post mortem. Vezi Jade Goded.

Contactul meu cu presa… Am avut norocul sa cunosc oameni talentati in domeniu,oameni pasionati de ceea ce fac!Oameni care pot urca si cobora la orice nivel fara sa se proclame intelectuali, oameni capabili sa scrie pentru tot omul, nu numai pentru nisa aia care se crede superioara doar pentru ca citeste Nietszche. Media din Romania e oglinda a ceea ce suntem noi ca popor. Presa din Galati e oglinda a ceea ce suntem noi ca galateni. Atunci cand CanCan si Libertatea vor fi cele mai putin citite ziare din Romania, si atunci cand presa culturala va fi la cautare dar nu se va gasi pe toate drumurile, vom avea tot dreptul sa ne plangem. Pana atunci, cred ca meritam ce primim si primim ce meritam!


4 thoughts on “Intrebare: Pe cine respecti mai mult? Un muncitor de la Ecosal care-si face bine meseria sau un angajat mediocru si lipsit de pasiune de la Microsoft?

  1. Te-a enervat rau tipul de mai sus si mi se pare si normal. Nu-i lasa pe altii sa iti diminueze stima de sine..si stiu ca nu or sa reuseasca la tine. Am patit-o si eu, la nivel mai mic, pe blogul meu. Am scris la profil ca sunt studenta la doua facultati, master, atestat Cambridge si de inspector resurse umane..si crede-ma chiar nu am trecut decat cateva, ca apoi sa-mi aud comentarii pe blog ca ma laud, ca fac greseli gramaticale (normal, tot timpul ma grabesc) si asa mai departe, ca apoi sa observ ca toate comentariile rautacioase vin de la un anume IP si am facut niste corelatii si mi-am dat seama ca este vorba de o fosta colega de la Litere, mereu invidioasa pentru ca doar ea si cu mine aveam Cambridge-ul din toata clasa si pentru ca, s-o citez: „De ce sa-ti dau cursurile pentru ca ai note la fel de mari ca ale mele?!”. Am lasat-o ce am lasat-o, dar apoi am publicat un comentariu in care i-am zis ca stiu cine e, am cam facut-o cu ou si cu otet si nu i-am publicat numele (nu merita atata importanta), dar i-am zis initiala. A intrat de vreo 4 ori pe commentul ala de parca nu ii venea sa creada, apoi nu a mai intrat ever!🙂

    1. Soarana, din pacate asta e societatea in care traim! Sa stii ca persoana care tocmai a comentat la materialul meu nu mi-a diminuat stima de sine. Nu a reusit nici macar sa ma convinga de ceva, daramite sa faca asta! Ideea este ca oamenii vorbesc de multe ori in necunostinta de cauza ( a comentat fara sa citeasca articolul respectiv implicit CV-ul meu si ma intreaba detalii care sunt scrise acolo. Deci, e clar ca a comentat sa se afle in treaba, nu?)sau sunt rau intentionati, cum a fost cazul tipei despre care-mi povestesti! In fine, stii cum e, nu mor caii cand vor cainii!

Lasă un răspuns

