Slumdog Fucking Millionaire

– publicat in Explore, martie 2009

Când vine vorba de supraestimãri, Hollywood-ul e regele încoronat al petrecerii. Se extaziazã teribil când vede cã un film independent, cul și cu ceva impact social e politically correct și, ce face? Îl premiaza cu o tonã de globuri de aur, o tona de SAG-uri și o tonã de Oscar-uri. În plinã crizã, trebuie sã-I ținã aproape pe indieni,țara cu cea mai mare dezoltare economicã din ultima decadã,e musai sã-I flateze zgomotos și plin de salivã pe englezi și e absolut necesar sã ambaleze totul în show-uri glamouroase, cu vedete de carton, îmbrãcate în draperii colorate.

O sã vã spun ceva banal. Mie-mi plac filmele, în general. Am vazut toate filmele nominalizate la toate premiile menționate, am încercat sã vãd cât mai multe producții europene, cât mai multe filme clasice și cât mai multe filme cu etichetã. Nu sunt critic de film, nu sunt doctor în film. Dar pot sã jur cã am vãzut cel puțin zece producții înzecit mai bune decât Slumdog Millionaire. Mi-a plãcut filmul lui Danny Boyle, mi s-a pãrut ceva mai slab decât Trainspotting si The Beach, alte filme geniale regizate de el.Dar de aici și pânã a-l adora, diviniza, premia, e cale lungã.Da, aduce ceva nou Hollywood-ului, spre deosebire de celelalte producții nominalizate la categoria “Best picture”. Multe dintre ele mi-au dat senzaţia de déjà vu. Dar… sã nu-l ridicãm la rang de capodoperã. Nu meritã! Si am o groazã de argumente. Pãcat cã nu am spațiul necesar sã le înșir aici.

Dacã i-am jignit pe englezi, îmi cer scuze. Şi asta doar pentru cã au adus cinematografiei o mare contribuție prin Kate Winslet. Aș putea sã vorbesc ore în şir despre talentul fabulos, grija cu care alege productiile în care joacã și nedreptatea care I s-a fãcut de-a lungul anilor, oferindu-i-se abia acum Oscar-ul. Dar mã opresc aici pentru cã vreau sa spun si cã Penelope Cruz a fãcut un rol iconic in “Vicky Cristina Barcelona” și cã, fãrã îndoialã, merita Oscar-ul. În ciuda tuturor criticilor de doi lei, cei care o considerau favoritã pe Marissa Tomei (?!), am fost ferm convinsã cã Penelope Cruz va câștiga! Cât despre Heath Ledger…se pare cã nici Hollywood-ul nu știe sã-și aprecieze valorile. La ce bun un Oscar postum când Heath a jucat briliant în Brokeback Mountain, fãrã a fi premiat , însã.

Cã tot vorbeam de draperii umblãtoare, cred cã Gala Premiilor Oscar meritã și ea un Oscar postum pentru bun gust și eleganțã.N-am vãzut nici mãcar o creație deosebitã, m-am saturat de Zac Posen iar “cea mai frumoasã femeie din lume” a purtat o draperie neagrã, fãrã formã, fãrã fond, cãreia ii lipsea un mic accesoriu. Coasa. Mai bine purta un tricou cu Obama.

http://www.exploremag.ro


Lasă un răspuns

