Studenta la Londra

Acum aproximativ zece ani scriam referate despre Anglia. Erau pentru orele de engleza, eram clasa a doua si inca nu incepusem sa indragesc limba lui Shakespeare.

Au trecut zece ani. Am terminat liceul si mai am o saptamana pana sa plec la Londra. La London College of Communication.La Arts University of London. Departe de Romania, departe de Galati, departe de locul pe care l-am pretuit si-l voi pretui acum, mai mult decat oricand : ACASA.

Cand eram mica, visam sa ajung la Universitatea Media, sa prezint stirile Pro Tv si sa am multi prieteni. Si-acum visez sa prezint stirile Pro Tv si  sa am multi prieteni.Si vreti sa stiti cati prieteni am ? DOI. Doar ei si familia ar fi fost singurul motiv pentru ca eu sa raman in Romania. Dar tocmai pentru ca-i pretuiesc atat de mult, am decis sa plec. Si-o spun cu mana pe inima :Nu-mi face placere sa fac acest pas, nu cred in implinirea mea profesionala peste hotare dar cred cu tarie in vorbele unei persoane care mi-a fost alaturi in toti acesti ani « Cand nu esti multumit de tine si de locul in care traiesti, schimba locul si apoi pe tine ».

Nu stiu cat de mult ma voi schimba sau cat de bine o sa-mi faca experienta Londra insa sunt convinsa de faptul ca in Romania e nevoie de oxigen, mult oxigen pentru creierele indoctrinate, inraite si limitate. Avem o tara superb, oamenii au potential, sunt frumosi,sunt deschisi dar sunt atat de rai si atat de frustrati incat toate aceste atribute pozitive palesc in fata celor negative.

Nu fotbalul este sportul rege al romanilor ci ARUNCATUL CU PIATRA si IMPROSCATUL CU NOROI. Si, Doamne ce de spectatori avem ! Exact ca-n Evul Mediu cand, in piata publica,erau decapitati oamenii.Paine si circ,mon cher !

In Romania, e mai important cat de lung ai parul ( acuma se poarta « bob-ul », dom’le- hai sa ne tundem bob si sa traim fericit pana la adanci batraneti) si mai putin cat si cum gandesti. Pentru un job, e mai folositor sa ai picioare lungi decat creier afanat .Ce conteaza ca ai experienta, ca ai nerv, ca esti pasionat si ca ai face pana si ore suplimentare numai ca sa-ti indeplinesti visul, daca n-ai picioare lungi, manichiura frantuzeasca si balerini fake Luis Vuitton. Acum, sa nu se-nteleaga ca sunt anti-fashion. Dimpotriva.Sunt o fashion addict dar nu cred in don’soarele si don’sorii purtatori de trend-uri.

Si n-ar fi asta o problema. Insa,oamenilor le place mult sa jigneasca si sunt invatati sa faca asta inca de mici copii. La gradinita, cei care poarta ochelari sunt numiti de minunatii lor colegi ( Pusti de 2-3 ani care spun MAMA si P**A in aceeasi propozitie. Iar parintii lor mor de ras si de mandrie ca piciu’ lor a mai invatat un cuvant pe ziua de azi) « aragaz cu patru ochi », la scoala generala, elevii care vor sa-si depaseasca conditia sunt numiti « tocilari » iar la liceu, devin, brusc « soareci de biblioteca ».

Adevaratul divertisment se-ntampla,insa, pe strada. Nu mai ai loc de baieti cul si fete trendy care te masoara din cap pana-n picioare, care sufera de nevoi acute de comunicare si-ti spun pe loc cat esti de urat/urata, gras/grasa, prost/proasta. In momentele alea, te simti ca un biet animal de la Zoo,aratat cu degetul,simpatizat sau antipatizat de cei care platesc bilet ca sa te vada.

Imi amintesc ca ,zilele trecute, o fetita de vreo sase-sapte ani isi astepta, langa un copac, probabil parintii.Am vazut-o de la distanta, era asa draguta, senina, dulce. S-au apropiat alte doua fete de inaltimea ei insa murdare ( nu pareau a fi cersetoare ci doar neingrijite) si cu chipurile parca inraite. Cand m-am apropiat, cele doua s-au oprit la randul lor langa ea si discutau : « Fa, tu vezi ce urata-i asta ? ». Ti se pare cunoscut ? Poate ca da… dar bietul copil de sase, sapte ani se uita pierdut si sunt convinsa ca se-ntreaba si acum daca intr-adevar este urata. Copiii jigniti de astazi, adultii frustrati de maine. Si toti traiesc in Romania.

Nicaieri in Europa n-am vazut baieti/barbati mai prost crescuti decat in Romania. Si-am tot calatorit, m-am tot uitat pe la documentare,am tot discutat cu oameni care s-au realizat in alte parti ale lumii. Violenta domestica, lipsa de comunicare, lipsa de bun simt si multa multa mitocanie. Dar, femeile romance primesc, si ele, ceea ce merita !

Sa mai scriu, sa mai spun, sa fac un top ? Sa scriu despre cele 10 motive pentru care merita sa pleci o perioada din Romania ?
O s-o fac cu placere zilele urmatoare. Deocamdata, vreau sa ma bucur de putinul timp care mi-a ramas de petrecut cu cei dragi.

Si … ca o explicatie… am decis sa incep un jurnal de… Londra. Cu bune, cu rele. Vreau sa-ncep o viata noua si pentru asta, merita sa incerc o civilizatie noua.

I live in terror of not being missunderstood.


32 thoughts on “Studenta la Londra

  1. Mult succes!>:D<
    I will miss you!:((
    Sper din tot sufletul ca peste cativa ani sa ne prezinti stirile, asa cum ar trebui prezentate si nu cum sunt prezentate acum;).

  2. O sa ti se para ciudat ca iti las comment tocmai eu. Eu, care nu am mai vorbit cu tine de vreo doi ani. Am ajuns intamplator pe blogul tau, si tot intamplator am aflat astfel la ce facultate ai intrat. Sincer? Felicitarile mele! Nu numai ca meriti asta, dar oferi si un exemplu de urmat celor ce nu au curajul sa isi lase familia si prietenii in urma. Eu am incredere in Aura Dajbog, si peste ani cand ma voi uita la stiri voi avea prilejul sa le spun copiilor mei ca am avut placerea sa te cunosc. Suna invechit, dar eu cred cu toata taria ca o sa ajungi cineva important.

    Best wishes!

  3. Vio,
    Multumesc foarte foarte mult, sunt impresionata si recunoscatoare pentru cele ce mi-ai scris. Sper ca pe viitor sa colaboram, nu sa ne desparta ecranul sau alte chestii.

    Numai ganduri bune si succes in tot ceea ce-ti propui !

  4. fiica mea a terminat clasa a 10a la un liceu,acum face a 11a in SUA.La vara urmeaza sa vina acasa.Doreste sa termine liceul in Anglia respectiv la Londra unde ar dorii sa inceapa si facultatea.
    ne poti recomanda un liceu?
    Multumesc
    Ovidiu

  5. Buna seara!

    Felicitari pentru palmaresul fiicei dumneavoastra. Cred ca, a studia departe de Romania este, in primul rand, o experienta culturala nemaipomenita. Merita sa descoperim si alte locuri, chiar daca avem o tara frumoasa, in plina tranzitie.

    Nu stiu ce sa va raspund, pentru moment, in materie de liceu. Din cate stiu, sistemul englezesc este putin diferit. In general, se fac zece clase, dupa care elevii foarte buni merg la un fel de colegiu unde obtin A level-ul.

    O sa ii intreb pe colegii de origine engleza si o sa va scriu un e-mail cu detalii. Saptamana viitoare veti avea un raspuns.

    Mult succes fiicei dumneavoastra, in continuare!

  6. Buna, Aura. O sa incep prin a recunoaste faptul ca inca nu am apucat sa citesc foarte mult din blogul tau. Asta se datoreaza, in mare, faptului ca m-am oprit imediat ce am vazut ca studiezi la LCC. M-am gandit astfel ca m-ai ajuta foarte mult daca mi-ai putea da cateva detalii legate de asta, pentru ca o mare dorinta de-ale mele din momentul asta e sa ma duc tot acolo (la Marketing & Advertising with Events Management mai exact). Numai daca mi-ai putea spune care sunt cerintele pentru a ajunge acolo ti-as fi complet recunoscatoare. Desigur, m-am uitat si pe site-ul lor, dar m-a derutat putin. Si alta e sa stii de la cineva care e chiar acolo.
    Oricum, orice alte informatii legate de studiul sau viata in general la Londra sunt mai mult decat binevenite. Si voi continua sa iti citesc si blogul, in special posturile legate de studentia ta acolo; sunt sigura ca imi va fi de folos. Sper ca nu sunt prea egoista si ca nu iti cer prea mult. Iti multumesc mult de pe acum si imi cer scuze pentru un mesaj atat de lung si de neobisnuit.

  7. Buna Elena!

    Ma bucur tare, tare mult ca mi-ai scris, ba chiar mi-ar placea sa ne cunoastem atunci cand vii la LCC. Ma bucur ca vrei sa inveti aici!

    Am cativa prieteni la Marketing and Advertising with Events Management…se pare ca e un profil destul de competitiv. Eu fac Pr cu Media si Studii Culturale iar pentru a intra aici, am avut nevoie de un test de limba- eu am dat Toefl IBT- ei au vrut ca rezultatul de la Toefl IBT sa fie echivalent cu IELTS 6.0. Evident, diploma de Bac cu o medie peste 9- banuiesc ca faci liceul in Romania. Daca nu, promit sa ma interesez cam ce le-au cerut celorlalti colegi ai mei. Totodata, a trebuit sa prezint dovezi-scrisori de recomandare, diplome- care sa ateste implicarea mea in domeniul pe care l-am ales pentru facultate. Asta s-a intamplat la profilul meu.

    Apoi, va trebui sa faci fata unui interviu… daca esti in UK, va fi personal, daca nu, te vor suna si chestiona cu privire la calificarile tale si modul tau de a privi domeniul pentru care aplici.

    Nu esti deloc egoista, nu ceri deloc prea multe, ba chiar ma bucur sa te pot ajuta cu orice informatie doresti. Pentru moment, sunt in vacanta in Romania. Ma intorc la Londra pe 21 aprilie si voi putea sa intreb la facultate tot ce te intereseaza. Tu esti in Romania acum, nu ?

    Tinem legatura, da-mi de veste daca ce ti-am scris te-a ajutat si nu ezita sa ma contactezi daca ai vreo nelamurire !

    Ah… e amuzant sa fii student acolo, vei gasi si oameni deschisi si oameni ceva mai ciudati…profesorii sunt foarte pregatiti si intelegatori, cerintele sunt destul de dure, in general. Nu dam examene propriu-zise ci avem de facut eseuri care combina practica si teoria unui semestru… E un mediu ok si sunt convinsa ca o sa-ti faca placere sa inveti aici.

    Ne auzim curand!

  8. Multumesc mult pentru raspuns. Mi-ai fost de mare ajutor.
    Eu sunt in Romania, da; din Barlad mai exact.
    O sa dau cel mai probabil IELTS la vara. Momentan nu prea am diplome legate de domeniul care ma intereseaza, dar ma gandesc sa particip la cateva cursuri tot in vacanta. Spre exemplu, am vazut unul de Events Management, tot in Londra. N-ar fi o problema, fiindca de 2 ani imi tot petrec vacantele de vara aici.
    Nu inteleg un lucru legat de bac insa… cum stiu ei daca eu voi lua peste 9 cand eu termin in iunie 2010 si ar trebui sa aplic pana in ianuarie acelasi an?
    Cat despre interviu… uh, ma sperie putin ideea asta. Cum a fost pentru tine?
    Vreo 2 lucruri as vrea sa te mai intreb. Ai aplicat prin UCAS, nu? Cum le-ai trimis totusi diplomele si scrisoarea de recomandare?
    Ultima mea nelamurire (cel putin momentan, heh) e legata de taxe. Stiu ca pentru UE cer pe an parca in jur de 3000 de lire, iar pentru restul tarilor peste 10 000. Am gasit undeva pe site-ul lor doua liste, una cu UE, alta cu International. Spre surprinderea mea, Romania era la a doua. Cum e de fapt? Si daca ai mai putea sa imi dai si detalli privitoare la chirie, ar fi grozav.
    Inca o data, iti multumesc si ma bucur si eu enorm ca ma poti ajuta. Inseamna chiar foarte mult pentru mine.

  9. Elena,

    Am vazut ca mi-ai lasat si adresa de e-mail. Promit sa-ti scriu acolo si sa mai stam de vorba. Ce zici ?

    Diseara nu promit ca voi scrie dar zilele urmatoare, cel tarziu luni, o voi face!

    Am amintiri frumoase legate de Barlad, abia astept sa-ti povestesc! Pe curand!

  10. Salut Aura!

    Ma bucur sa aud de reusita ta si a altor tineri care studiaza in strainatate.De altfel si eu doresc sa urmez niste cursuri la Londra in vara asta dar inca sunt sceptica ,e ceva nou pentru mine si am o oarece teama.Mi-ar placea sa mai vorbim si cine stie poate ne intalnim in iulie.

  11. Salut Aura!

    Dupa cum iti scriam acum cateva zile in iulie vreau sa merg la un curs(acting for film & tv) la London Academy of Media Film & Tv.Desi am cautat informatii pe net nu am reusit sa aflu prea multe si nu as vrea sa-mi irosesc timpul si banii pe ceva ce nu merita.Ma gandeam daca ai putea sa-mi dai cateva detalii despre aceasta facultate sau orice alte cursuri in sensul asta.Desi am aplicat pentru cateva joburi acolo as vrea sa stiu daca exista vreo posibilitate sa-mi gasesc si dupa ce ajung la Londra, tinand cont ca am un job destul de bun in Bucuresti vreau sa stiu exact la ce sa ma astept.Daca nu imi poti raspunde nu este nici o problema, inteleg.

  12. Buna Ioana!

    Nu pot sa-ti dau detalii despre aceasta facultate pentru ca eu nu studiez acolo. Eu studiez la Universitatea de Arta din Londra. Totusi, academia despre care-mi vorbesti nu e tocmai o facultate. E mai mult un soi de scoala de media care promoveaza cursuri de scurta durata menite sa te familiarizeze cu domeniul media.

    Nu-mi permis sa-ti dau sfaturi dar, personal, nu as face cursuri de genul asta. Sa stii ca nu te ajuta atat de mult! In plus, nu-ti garanteaza nimeni ca dupa un astfel de curs vei reusi sa practici meseria in cauza. Si, de regula, cei care fac aceste cursuri lucreaza deja in domeniul respectiv, vor doar sa se perfectioneze pentru a avansa. Cel putin asta cred din descrierile lor.
    Sau cel putin nu imediat. Acum insa depinde ce ganduri ai si ce investitie esti dispusa sa faci.

    Daca nu ma insel, au un site destul de bine documentat. Incearca sa cauti un contact si sa suni la ei.

    Chiar nu te pot ajuta din punctul asta de vedere, imi pare foarte rau.

    De ce nu incerci sa faci o facultate aici, una cu durata de trei ani? De fapt, ai deja un job bun in Bucuresti si probabil iti doresti un curs de calitate pe care sa-l mentionezi in CV si care sa-ti deschida alte orizonturi.

    Daca iti doresti sa faci media, incearca sa gasesti ceva ok in Romania pentru moment. Tu in ce domeniu lucrezi in Bucuresti ?

    Iti promit ca imi voi intreba profesorii, cei care activeaza in domeniul media si iti voi da un raspuns zilele urmatoare. Scuze pentru intarzierea raspunsului! Te pup!

  13. Buna!

    Multumesc pentru informatii,chiar m-am gandit sa ma inscriu la o alta facultate dar deja am 25 de ani si as mai pierde ceva timp ,asta e motivul pentru care preferam ceva de scurta durata dar as vrea sa imi fie de un real folos in sensul ca as invata ceva.Ma gandisem sa incerc sa fac cursuri in particular dar nu cunosc persoane in sensul asta iar pentru asta incerc sa-mi gasesc un job la Londra cred ca mi-ar fi mai usor.
    La noi partea asta nu e foarte dezvoltata sau merge dar foarte incet.
    Oricum multumesc pentru raspuns si mai vorbim!

  14. hey,
    eu tocmai termin liceul in doua saptamani si apoi bac-ul..ma gandeam daca poti sa imi dai cateva informatii in legatura cu ce am nevoie pentru a studia in Londra.
    ti-as fi recunoscatoare:)

  15. Buna,

    Poate ma poti ajuta cu o informatie..vreau sa studiez la London College of Communications dar nu am media peste 9 la Bac,merita sa mai incerc?si mai am o nelamurire,taxa e pe an sau pe semestru?

    Multumesc frumos🙂

  16. Buna Rox.a! Taxa este pe un an. Cat despre medie, din experienta proprie, trebuie sa ai peste 9. Insa poti incerca, e posibil ca cerintele cursului la care vrei tu sa aplici sa fie diferite de ale mele. Iar daca ai si un dosar bogat, e posibil ca media de la BAC sa conteze si mai putin. Multa bafta !

  17. Buna.eu am terminat clasa a 10-a in bucuresti si as vrea sa stiu daca pot merge la liceu undeva in Anglia.insa nu am inteles exact…clasa a 10-a aici inseamna…ce clasa acolo?cati ani de liceu sunt?
    multumesc

    1. Buna Elena! Sigur ca poti merge, sunt o groaza de licee in Londra. Sistemul lor e insa diferit de al nostru, in sensul ca ei fac doar 11 clase si apoi un an pregatitor pentru facultate. Nu cunosc prea mult informatii, stiu doar ce am auzit fugitiv de la colegii de facultate. Incearca sa te interesezi la British Council.

      Oricum, acum e tarziu sa te inscrii pentru liceu. Adica, perioada asta. Intereaza-te anul acesta pentru anul viitor!

      Toate cele bune!

  18. buna aura!te felicit pt ceea ce ai reusit si ti-as fi recunoscatoare daca mi-ai putea spune cum ai fost admisa,si daca ai optat pt un imrumut pt acoperirea cheltuielilor de intretinere.Mi-ar face placere sa vb chiar si pe messenger.

  19. Buna!

    In primul rand vreau sa te felicit pt. faptul ca ai fost admisa la London College of Communication.Am gasit blog-ul tau cautand informatii despre studentii romani din UK si despre modul in care au aplicat.Ma intereseaza acest subiect deoarece doresc sa aplic si eu la o universitate din Londra.Din acest motiv indraznesc sa te intreb daca as putea sa-ti trimit un e-mail in care sa-ti adresez niste intrebari referitoare la aplicatia UCAS.Multumesc anticipat!Numai bine si mult succes in ceea ce faci!;)

  20. Buna,

    sunt total deacord cu tine ai mare dreptate in ceea ce ai scris.Sincer si io ma gandesc sa plec din tara dupa ce termin liceul/facultatea….

Lasă un răspuns

