Un actor grãbit…

“Când eşti plătit prost, te gândeşti că valorezi puţin”
Interviu cu Tudor Chirilă (I)

interviu realizat in noiembrie 2005
Puţini îl cunosc cu adevărat dar mulţi se grăbesc să-l judece! În pofida popularitãţii de care se bucură, Tudor Chirilă a rămas acelaşi tip rebel şi sincer care provoacă prin atitudinea sa nonconformistă. Pe scenă, însă, găsim artistul boem care simte muzica şi trăieşte cu intensitate fiecare clipă alături de publicul său.
– Ai spus foarte bine “Noi nu suntem Tudor Chirilă şi Vama veche,  noi suntem Vama veche”. De ce oamenii nu vă percep ca un tot? Să fie din cauza notorietăţii tale ca actor?
Mi se pare absolut firesc să fim percepuţi ca o trupã, căci asta suntem. Eu fac parte din Vama veche, sunt solist, nu colaborez cu Vama veche! Dar… poate sunt eu mai carismatic şi de aceea ies în evidenţă mai mult decât colegii mei. Sunt puţini cei care cunosc câte ceva despre activitatea mea ca actor aşa încât este exclus să credem că aş fi mai popular  din acest motiv.
– Colegii tăi nu se simt eclipsaţi de popularitatea ta în rândul fanilor Vama veche ?
Nu i-am întrebat… dar mă îndoiesc că şi-au pus vreodată problema. Fiecare îşi ştie foarte bine rolul în trupă şi cred că nu se gândesc niciodată la chestii de genul ăsta.
– Înainte să ajungi la Galaţi, ai jucat într-un spectacol la Teatrul de Comedie. Ce poţi să ne spui despre cariera ta de actor şi totodată solist la Vama veche. Cum reuşeşti să le contopeşti?
Da, am jucat într-o piesã la care ţin foarte mult şi care m-a epuizat!  Din păcate, timp de o lună o să mă retrag, dacă pot spune aşa, din activitatea de actor şi o să mă concentrez pentru lansarea noului material Vama veche. În această seară, la Galaţi, am cântat două din piesele pe care le va conţine albumul. “Zmeul (eu ţi-am alergat prin vene)” este deja cunoscută în rândul fanilor.
– Teatrul nu îţi oferă  satisfacţie financiară, din câte ai declarat până acum…
Da, numai că pentru mine nu contează acest lucru atât de mult. Ţine de simţul valorii, e adevărat şi… atunci când eşti plătit prost te gândeşti că valorezi puţin. La mine lucrurile nu stau aşa. Eu iubesc scena şi toată activitatea pe care o depun la teatru şi  nu mă simt frustrat. În plus, vreau să apuc vremea când actorii de teatru vor fi plătiţi aşa cum merită!
– Acum sunt în vogă piesele de teatru care accentuează mesajul prin trivialitate şi vulgaritate. Ce părere ai despre acest lucru?
Nu sunt de acord cu trivialitatea sub nicio formă. Asta cu… mesajul susţinut de trivial şi vulgar este o chestie de suprafaţă şi vine din partea unor oameni frustraţi. Nu poţi să susţii un mesaj cu nişte vulgarităţi. Dimpotrivă! Să nu uităm că teatrul a fost dintotdeauna un mijloc de educare a maselor. 

– “Gala premiilor Ioan Chirilă” a fost un eveniment organizat în cele mai mici detalii de tine. Au fost voci care au spus că a fost mai mult o chestiune de imagine…

E penibil! Ioan Chirilă a fost, înainte de toate, tatăl meu. Cum să-mi creez imagine pe spatele tatălui meu care a murit? E de-a dreptul inadmisibil. “Gala premiilor Ioan Chirilă” a fost un eveniment dedicat memoriei tatălui meu care, înainte de toate, a fost cel mai mare gazetar sportiv din România. E adevărat că eu am demarat această acţiune, dar au fost mulţi oameni importanţi din România care au susţinut-o chiar fără să fie mediatizaţi. Evenimentul în sine ţine de imagine, dar nu de imaginea mea, ci de a tatălui meu care sper  să rămână vie în rândul tuturor.
– Ce părere ai despre comparaţiile care se fac între tine şi tatăl tău ? Se spune chiar că nu vei ajunge niciodată la performanţele  sale!
Am spus de nenumărate ori că tata a fost cu mult mai bun decât mine din toate punctele de vedere. E greu  să faci comparaţie între noi pentru că eu activez într-un domeniu diferit! De aceea nu m-am apucat niciodatã să scriu, pentru că am ştiut că nu voi putea să-l egalez pe tata şi că e bine să fac ce ştiu eu că mi se potriveşte. Sunt un produs al părinţilor mei, din toate punctele de vedere, şi dacă am ajuns aici astăzi, asta se datorează lor!
– Gălăţenii au foarte rar ocazia să vadă “Vama veche” în oraşul lor. Ce gânduri le transmiţi?
Le doresc să iasă din această postură de oraş provincial care, din punctul meu de vedere, nu se potriveşte deloc cu mentalitatea oamenilor de aici.
– Nu uita cã la Galaţi ai câştigat acum doi ani premiul pentru “cel mai bun actor în rol secundar”…
Cu o floare nu se face primăvară. Într-adevăr, Festivalul de Comedie este un lucru bun pentru gălăţeni. Tocmai de asta spun că există potenţial poate mult mai mult decât în capitală sau în alte zone cu mult mai promovate.
A consemnat  Aura Dajbog 

www.vlg.sisnet.ro


Lasă un răspuns

