Ştefan Bãnicã Junior :Profesionalism şi dãruire

«Oferã-i publicului ceea ce meritã : Muzicã bunã ! »

– interviu realizat in aprilie 2007
Condiţiile oferite de cãtre organizatori în vederea unei cântãri live nu sunt întotdeauna cele mai bune, sigur, din motive financiare. Mulţi dintre artişti se conformeazã fãrã a sta pe gânduri, unor astfel de condiţii, însã Ştefan Bãnicã Junior, niciodatã ! Este printre puţinii artişti adevãraţi din România care, fãrã a-i acuza pe cei care fac playback şi fãrã a arãta cu degetul în zona lor, işi face datoria pe deplin. La concertul de la Galaţi, printre admiratorii sãi infocaţi, am surprins-o şi pe Andreea Marin, zâna surprizelor şi proaspãta sa soţie, care îl insoţeşte  pretutindeni !
– Costã scump sã fii profesionist în România ?
Probabil cã da, din moment ce este foarte greu, din câte observ, sã asiguri condiţii propice unui artist, sã cânte live ! Nu-mi place sã fac acuzaţii sau sã dau exemple negative, cert este cã publicul vine sã te asculte pe tine la un concert, sã simta muzica, cel putin la fel de intens cum o simţi tu şi mi se pare lipsã de respect sã-l laşi sã asculte cd-ul  de care se poate bucura şi acasã, nu la un concert cu tine ! Îmi place sã-mi fac datoria şi nu gãsesc nimic special în a cânta live. Dimpotrivã ! Înseamna sã fii  artist ! Oferã-i publicului ceea ce meritã : Muzicã bunã, cântatã pe bune !
– A reuşit publicul din aceastã searã sa compenseze neajunsurile tehnice ?
Fãrã sã sune a clişeu, publicul de la Galati a fost extraordinar, în ciuda faptului cã a trebuit sã aştepte ceva timp pânã sã apãrem în scenã, din motivele binecunoscute de acum ! Am reuşit sã comunicãm şi cred cã aş fi încântat sã înregistrez chiar un duet : Ştefan Bãnicã & publicul gãlãţean şi sã-l ataşez noului meu album DUETE !
– Am regãsit pe acest album şi o melodie în colaborare cu Andreea Marin, cea care, mai nou ,ţi-a devenit soţie ! Doreşti sa o iniţiezi în materie de turnee şi concerte live pentru viitor, mai ales cã te însoţeşte la concerte ?
(zambeste cu un aer vinovat) Nu, Andreea face foarte bine ceea ce face şi acest lucru este dovedit de longevitatea emisiunii ei. Ea vine cu mine la concerte atunci când nu are de lucru pentru emisiune, pentru a mã susţine şi desigur pentru a petrece ceva timp împreunã !
– Faptul cã ai acceptat sã prezinţi emisiunea « Dansez pentru tine » a fost perceput ca un compromis artistic. Tu ce pãrere ai ?
Sub nicio formã ! Am încercat sã fac şi altceva şi chiar îmi face plãcere, am revenit pe micul ecran cu o noutate, o emisiune apropiatã de ceea ce fac eu în muzicã şi nu vãd de ce ar fi un compromis ! Nu sunt singurul artist care face asta, dar faptul cã am acceptat sã apar în calitate de moderator la aceastã emisiune nu înseamnã cã mi-am dorit sã intru în  clubul actorilor sau cântãreţilor care fac televiziune. Departe de mine asta!
– Televiziune, teatru şi muzica. Te poţi considera un om complet. În care dintre cele trei arte, îl regãsim cel mai bine pe adevãratul Ştefan Bãnicã Junior ?
Sunt un om complet, fac ceea ce îmi place şi departe de mine sã fac compromisuri ! Faptul cã în aceastã searã nu am acceptat sã cânt altfel decât o fac de obicei spune multe despre mine ca artist, fãrã falsã modestie ! Cred cã teatrul le îmbinã pe celelalte douã şi îmi dã o mare largheţe de exprimare !
Aura Dajbog

www.vlg.sisnet.ro


Lasă un răspuns

