Sofia Vicoveanca – Doamna muzicii româneşti

“Nu vreau să tai aripile tinerilor sau oamenilor care îşi doresc să cânte”

– interviu realizat in noiembrie 2005
Doamna Sofia Vicoveanca nu este unul din acele personaje mediatizate excesiv, ci un artist sincer şi dedicat în întregime muzicii sale. Folclorul încă mai face parte din viaţa noastră, dovadă fiind felul în care publicul gălăţean a receptat mesajul transmis de interpretă.
– Muzica tradiţională românească nu mai este atât de bine primită în rândul publicului tânăr. De ce ?
Depinde… Depinde foarte mult de ceea ce le oferim noi tinerilor. Eu încerc pe cât posibil să aduc o notă de originalitate muzicii mele pentru că eu am trăit şi am cântat multă vreme într-o epocă în care exista cenzură şi în care nu aveai voie să ai aceleaşi ritmuri sau acorduri în mai multe melodii! Pot spune că în seara aceasta mai mulţi tineri au venit după spectacol pentru autografe şi fotografii…
– Ce părere aveţi despre acele emisiuni televizate cu rolul de a pune în competiţie muzica  folcorică  şi muzica actuală ?
Haideţi să grăim despre altceva! ( zâmbeşte). Eu nu o să particip niciodată la astfel de emisiuni  aşa cum nu voi face parte vreodată din jurii sau comisii. Nu vreau să tai aripile tinerilor sau oamenilor care îşi doresc să cânte şi apoi să fiu acuzată de nereuşita unora!
– Când vine vorba despre nontalente… nu credeţi că un artist de calibrul  dumneavoastră este în măsură să decidă ?
Tocmai aceste nontalente sunt cele care contestă de cele mai multe ori o decizie de acest fel, aşa că e mai bine să rămân neutră şi să-mi croiesc în continuare drumul aşa cum am făcut-o şi până acum.
– Ne apropiem de sărbătorile de iarnă. Aveţi vreun gând să le transmiteţi gălăţenilor ?
Le doresc multă, multă sănătate, căldură în suflete, pâine caldă pe masă şi bucuria imensă a naşterii pruncului Iisus.
Aura Dajbog

www.vlg.sisnet.ro


Lasă un răspuns

