RADU ALMASAN, EX-BOSQUITO, ACTUALMENTE „MADAME HOOLIGAN”

„Suntem o trupa rock… sper ca nu-si inchipuie nimeni ca suntem chiar usa de biserica”

-acest interviu a fost realizat in noiembrie 2004
– Ati fost vreodata dezamagiti de publicul pe care l-ati incantat ?
Nu poate sa te dezamageasca un public intreg, dupa parerea mea. Eventual, poti sa-l dezamagesti tu pe el. Ei sunt multi, si daca majoritatea considera ca nu ai facut ceva bine ei sunt cei degamagiti de tine. Eu nu am fost niciodata dezamagit de vreun public.Eventual, am fost dezamagit de mine. Dar acest lucru nu s-a prea intamplat.
– Oamenii te considera narcisist . Esti narcisit?
Nu, eu nu sunt narcisit. Mai degraba cer foarte mult de la mine,mai mult decat ar trebui. Nu stau sa-mi contemplez „caracterul minunat si frumusetea diafana”. Unii spun ca am fite. Nu neg asta, am fitele mele dar nu in sensul in care se gandesc ceilalti. Nu am fite fata de cei din jur…
– In concerte cantati foarte multe cover-uri .O trupa care se respecta si care si-a creat deja un nume, nu prea canta cover-uri. Voi de ce faceti asta ?
In seara aceasta am cantat exact doua. In general cantam cover-uri dupa Guns’n roses, BonJovi, si alte nume mari care ne-au inspirat atunci cand eram la inceput, inseamna foarte mult pentru noi si degaja o anumita energie atunci cand sunt cantate. Este foarte important ca atunci cand faci un cover sa-l faci si bine, sa sune la fel de bine ca si originalul si cred ca am reusit acest lucru, pentru ca intotdeauna am fost apreciati la modul pozitiv pentru cover-urile pe care le-am facut. Nu-i deloc usor sa canti dupa Guns’n Roses, BonJovi sau alte trupe dupa care mai cantam noi.
– De unde vine aceasta euforie si aceasta energie pe care o transmiti pe scena. E pur si simplu debordanta…
Astazi a venit, pentru ca am baut niste whisky sa ne incalzim …(!)
– Obisnuiti sa faceti asta in mod repetat ?
Sa bem inainte de concert ? Nu obisnuim, dar se  mai intampla. In orice caz, suntem o trupa de rock, sper ca nu isi inchipuie nimeni ca suntem chiar usa de biserica… se mai intampla si lucruri de genul acesta.
– Asadar sustii in continuare ideea cum ca omul nu poate fi diferentiat de artist ?
Ba se poate, dar nu si in cazul meu. Unii sunt convingatori cand sustin acest lucru, dar eu sunt un actor prost si daca as face asta s-ar vedea… eu pot sa diferezntiez la altii omul de artist, dar in  momentul de fata  ma refer exclusiv la persoana mea si cred ca un artist complet, un artist care va avea  succes permanent este la fel ca mine din acest punct de vedere.Pot sa dau foarte multe exemple de artisti care exact cum erau pe scena si cum au scris muzica erau si in realitate… si mi se par artisti veritabili.Asa sunt ei, facuti sa exprime… ii putem numi NATURAL BORN ENTERTEINER.
– Daca tot veni vorba despre NATURAL BORN ENTERTEINER, ai fost la concertul trupei finlandeze NIGHTWISH ? Am auzit lucruri frumoase despre acel concert din punct de vedere al spectacolului in sine…
Nu, nu am fost la concertul NIGHTWISH, dar nu regret acest lucru pentru ca am ascultat foarte putin acest stil muzical, rock simfonic. Daca regret cu adevarat vreun concert pe care l-am ratat ar putea fi concertul din 1994 cand a venit STING la Bucuresti, dar pe atunci aveam paisprezece ani si nu stiam foarte multe despre el ca artist. Acum regret din tot sufletul acest lucru.
– Ce parere ai despre faptul ca muzica Bosquito tine companie unui mic si unei beri ? Multi artisti s-ar simti jigniti de acest lucru…
Muzica noastra nu tine companie unui mic si unei beri. Muzica noastra poate tine companie oricarui moment din viata unui om. Cantam  foarte multe stiluri muzicale, avem o muzica atat de variata, incat poti asculta in orice moment al vietii tale Bosquito linistit. Asa se intampla cu fanii nostri… caci sunt totusi cateva sute de mii care ne cumpara albumul si pentru noi ei sunt cei mai importanti. Ne place sa cantam la astfel de manifestari, dar in special ne adresam celor care ne cunosc foarte bine munca.
– De ce majoritatea grupurilor muzicale din Romania canta alt stil muzical fata de cel pe care il iubeste cu adevarat ? De exemplu, tie iti place foarte mult Guns’n Roses…
Da, este adevarat, imi place foarte mult stilul Guns’n Roses dar nu este singurul gen muzical care imi place.Ascult de la jazz pana la muzica populara keniana, sau a triburilor din Sri Lanka, sau ale zonelor pe unde am fost. Eu, in momentul de fata, cant ceea ce imi place. Pot spune acest lucru cu mana pe inima.Uitati-va pe scena si daca voi considerati ca eu nu cant ceea ce-mi place, atunci.. eu cred ca se vede. Daca vreau sa cant o piesa, o cant. Am cantat Jump de la Vanhanen in seara aceasta… fara nici un pic de stres, dupa care pot canta o piesa… balcanica, nu ma deranjeaza.
– Din dorinta de a fi vazuti intr-o lumina favorabila, multi artisti nu sunt sinceri fata de public. Crezi ca publicului ii place sinceritatea, sau ipocrizia?
Nu, nu are cum sa-i placa ipocrizia… sau poate sa-i placa dar pe termen scurt, pana se plictiseste de ea.
– Care crezi ca te-ar fi privit fanii tai dupa ce ti-ar fi vazut reactia din aceasta seara ?( Radu Almasan a avut o altercatie verbala cu unul din responsaibilii locului in care am realizaat interviul)
Depinde cat de adanc vad ei lucrurile. In mod normal ar fi trebuit sa ma priveasca pozitiv pentru ca am avut o reactie naturala (!). Dar poate unora le plac oamenii mai diplomati, iar eu nu sunt asa si… . Daca ma calca cineva pe bataturi, reactionez pe moment.
– Piata muzicala romaneasca este foarte variata. Tie ce trupe din Romania iti place sa asculti ?
Chiar ma gandeam la un moment dat la ce formatii din Romania imi mai plac. Mi-au placut la rand mai multe trupe, dar acum nu stiu daca mai e cineva care sa-mi placa. Bosquito este singura care suna asa cum  trebuie si pe care… o ascult (!). In rest, mi se par prea cuminti, prea obisnuiti, banali. Cand eram mai mic ascultam Vita de Vie, dar observ ca acum au inceput sa cante altfel, si nu mi se pare tocmai o schimbare in bine. Mi-a placut si Holograful, dar faptul ca au numai balade… nu ma mai atrage. Nu este un lucru rau, dar am crescut cu altfel de muzica din partea trupei Holograf si acum… s-au schimbat si ei. Astept sa vad ce fac trupele mai noi, Spin, Praf in ochi, vreau sa vad daca se misca si daca au abilitatea de a se descurca. Nici Omul cu sobolani nu este o trupa tocmai potolita. Imi plac versurile care sunt de calitate, dar canta prost, dupa parerea mea. Acum, sa nu ma inteleaga nimeni gresit, dar ei nu sunt genul meu. Ce unora le place pentru altii poate fi total dezagreabil.Ce mie nu-mi place, altuia poate sa i se para divin si invers.
– La ce te referi atunci cand spui  ca unele trupe s-au potolit ? Poate una din cauze este inaintarea in varsta. Tu consideri ca la patruzeci de ani vei putea sa canti acelasi stil muzical si sa comunici la fel cu publicul in spectacole … sa fii la fel de energic ?
Ramane de vazut acest lucru. Nu-i pot judeca inainte sa ajung in pozitia lor.Eu spun, asa, orientativ niste concluzii personale. Nu am spus ca e bine sau nu ceea ce fac artistii in cauza, am spus doar ca nu mai sunt pe gustul meu.
– Cat de constienti sunt artistii romani de responabilitatile pe care le au atunci cand urca pe scena. Se spune ca un artist este un model pentru public…
Reprezinta un model pentru unuii. Majoritatea  traiesc doar momentul in care canta, dupa aceea se iau cu altele si nu stiu daca neaparat un artist de genul acesta reprezinta un model. Mai degraba fotbalistii sunt cei considerati modele de formare pentru audienta. Dar sunt printre ei si cei care te vad ca pe un model. Esti constient de lucrul acesta cand vezi e-mail-urile , scrisorile pe care le primesti, felul in care ti se adreseaza oamenii , felul in care esti privint in general, pe strada… la concerte nu-ti dai prea bine seama.
– Dar in ceea-i priveste pe critici, cum va trateaza ?
Sunt doua categorii de critici. Unii ne privesc ca pe o trupa foarte, foarte buna si altii… ca pe o trupa slaba. Cale de mijloc nu exista. Ciudat mi se pare faptul ca nimeni nu a spus ca noi cantam prost. Majoritatea nu ne suporta ca personalitati nu au nimic cu noi din punct de vedere profesional. Nimeni nu a spus vreodata ca Bosquito canta prost. Toti au spus ca suntem aroganti, ca suntem figuranti, ca nu stim  sa ne imbracam, ca suntem betivi, si alte lucruri de genul acesta. Ceea ce, sincer, nu mi se pare frumos din partea lor. Ei trebuie sa caracterizeze prestatatia noastra si nu pe noi ca oameni. 
 
A consemnat Aura Dajbog

www,vlg.sisnet.ro


2 thoughts on “RADU ALMASAN, EX-BOSQUITO, ACTUALMENTE „MADAME HOOLIGAN”

  1. Bosquito mi se pare o trupa exceptionala. Ii ascult zi de zi, ora de ora fara sa ma satur. Ei degaja o energie pozitiva in toate melodiile lor. Au si niste versuri absolute minunate. Cel putin dupa parerea mea. Nu stiu de ce multi ii vorbesc numai de rau, si chiar nu suport acest lucru. Mi se par niste oameni simpli si de treaba. As vrea sa stiu ce se mai intampla cu ei in prezent? S-au despartit sau mai sunt impreuna? Am auzit ca, canta in state. E adevarat? Sau macar, cand au de gand sa scoata un material nou? Sau ceva concerte prin tara, nimic?😦 Mi se pare ciudat ca acum cand m-am atasat extrem de mult de melodiile lor.. si de ei ca oameni.. sa nu ii pot vedea live in vreun concert la Oradea.. sau macar prin imprejurimi. Va rog sa ma anuntati daca mai stiti ceva despre ei!

  2. Hello! S-au mai scris ceva comentarii despre reinventarea trupei insa le-am sters pentru ca am facut mici schimbari pe blog.

    Radu Almasan are un proiect nou, derulat in Statele Unite. Are un cont de myspace dedicat trupei sale care se numeste Madame Hooligan.Il poti cauta pe internet. Poti gasi si contul sau de Facebook si astfel ii vei putea transmite tot ce simti dar vei avea si ocazia sa asculti muzica Madame Hooligan.

    Sper ca iti vor fi de folos informatiile. Toate cele bune!

Lasă un răspuns

