Oameni, ani, viata-Luminita Anghel

„ Omul trebuie sa isi gaseasca implinirea in ceea ce are, nu in ceea ce isi doreste sa aiba”- crede cu tarie Luminita Anghel

-interviu realizat in martie 2006

–  Bun venit la Galati, Luminita. Ce inseamna pentru tine spectacolul „O lume, un cantec”?
Inseamna foarte mult pentru mine, in primul rand pentru ca sunt pentru prima data la Galati in concert, apoi, pentru ca am avut pana in acest moment surpriza sa constat ca in sala este un public exceptional. Am auzit multe lucruri extraordinare despre spectacolele organizate de domnul Jula dar… pana nu vezi nu crezi. Sunt putin emotionata, mi-e teama sa intru pe scena in fata unui public atat de minunat pentru ca ei intotdeauna au asteptari foarte mari, ami ales cand vin destul de muti si platesc biletul pentru a-si vedea artistii pe care ii iubesc.

– Luminita Anghel este pe scena un vulcan gata sa erupa. Cum o gasim pe ea in viata de zi cu zi ?
II sperie pe toti cei din jurul ei in general. Sunt, cum spun prietenii mei apropiati, bagata in priza mereu. De dimineata cand ma trezesc pentru a-i pregati micul-dejun fiului meu si pentru a-l duce la scoala si pana seara cand ma culc sunt in priza, un mic vulcan, cum ai spus tu.Acesta este felul meu de a trai, imi place ritmul acesta si cred ca fara el m-as simti total lipsita de viata.

– Inainte de a fi artist, esti om. Cum se impaca viata de scena cu viata de artist ?
Se impaca foarte bine, in sensul ca eu imi impart viata intre fiul meu David, intre televiziune si scena. Totdeauna gasesc resusrse pentru a-mi petrece timpul cu fiul meu. Atunci cand week-end-urile sunt libere, sunt total dedicate lui David, cand merge la spectacole si locul respectiv imi permite il iau cu mine, il duc dimineata la scoala. Vorbim foarte mult, suntem foarte buni prieteni… dupa masa, verific temele facute, uneori le fac cu el, imi citeste povesti, ne uitam la filme impreuna… intr-un cuvant suntem foarte atasati unul de altul si cred ca este normal acest lucru.

– Cum percepe David faptul ca tu esti artista, aparitiile tale atat ca artista cat si ca moderator tv ? Este cel mai bun critic al tau ?
El este inca la faza la care este foarte mandru de mami pentru ca are doar opt ani si dupa parerea lui, tot ce face mami este exceptional , mami este cea mai frumoasa, cea mai talentata. Este firesc, pentru ca este inca foarte mic. Se bucura foarte mult pentru ceea ce fac eu pentru ca si el la randul lui este vrajit de lumina reflectoarelor, de microfoane, de scena si de lume in general. Arata acest lucru si isi doreste deja ca mai tarziu sa faca asta. Dar are si alte talente: ii place sa picteze si o face foarte frumos, si citeste foarte mult pentru un baietel de varsta lui.

– In ultima vreme, artistii pregatesc tot felul de schimbari de imagine, schimbari de stil muzical… tu nu te-ai gandit la astfel de schimbari? Nu te-au tentat ?
Sa fiu sincera, nu m-au tentat schimbarile de acest gen.Imaginea… este un lucru care se schimba uneori chiar de la sine pentru ca trebuie sa tii cont de ceea ce se intampla in jurul tau, trebuie sa tii pasul cu moda. Din punct de vedere al muzicii pe care o cant, nu ma grabesc sa schimb prea mult… este adevarat ca lucrez acum la un album care are  mai mult tente disco ,este putin altfel decat cele cu care s-a obisnuit publicul meu.. dar nu este o schimbare radicala. Nu cred in varsta inaintata a noastra, a celor care am aparut de mult timp pe scena muzicala din Romania, si cred ca inca mai avem ceva de spus, ca drept dovada faptul ca publicul vine sa ne vada.

– Ce anume te face sa fii un artist complet ? Tu te consideri un artist complet ?
Da, ma consider un artist complet, si o spun cu toata modestia, pentru ca sunt o persoana populara. Oamenii stiu foarte bine acest lucru. Eman multa caldura pentru ca sunt o persoana prietenoasa  care nu are sentimentul de „prea mult” de „prea plin”, de suficienta. Niciodata nu am fost multumita de ceea ce stiu si de ceea ce fac. Am considerat ca intotdeauna este loc de mai bine . Sunt o persoana calda, buna si sincera si cred ca publicul va aprecia asta intotdeauna. In ceea ce priveste viata mea personala, am fost intotdeauna foarte discreta astfel ca publicul meu , chiar cel trecut de saizeci de ani ma respecta pentru ca stiu sa fiu un om integru.

– Tu ai o familie echilibrata. Majoritatea artistilor care nu au avut parte de o viata de familie inchegata sustin ca a fost unul din factorii primordiali care i-a ajutat sa transmita un mesaj puternic pe scena. In ceea ce priveste, cum stau lucrurile ?
Nu, eu intotdeauna am vibrat pe scena prin toti porii pentru ca tot ceea ce fac, fac cu daruinta si cu multa placere. Simt scena prin fiecare bucatica de piele si am dorit sa fac teatru inainte lucru care m-a ajutat sa impletesc miscarea scenica si interpretarea. Este adevarat, refugiul cel mai bun pentru mine , la sfarsitul unei zile obositoare de munca, este intr-adevar fiul meu David si parintii mei. Nu este o familie completa dat fiind faptul ca am divortat, dar acest lucru nu mi-a dat niciodata senzatia ca as fi neimplinita. Omul trebuie sa isi gaseasca implinirea in ceea ce are nu in ceea ce isi doreste sa aiba. Prezentul si viitorul meu este David, fiul meu. Apoi… cred ca artist te nasti, nu exista factori interni precum un divort sa spunem sau o familie dezechilibrata care sa te transforme in artist. E adevarat ca la voce mai lucrezi, inveti sa interpretezi o piesa, schimbi look-ul … dar ca sa fii artist si sa ai un mesaj de transmis si un cuvant de spus trebuie sa primesti acest dar de la Dumnezeu.

– Care dintre cantecele tale te reprezinta cel mai bine  ?
Cred ca „Sansa e de partea mea”. Este singurul cantec care mi-a demonstrat de foarte multe ori ca ma reprezinta si cred ca nu numai pe mine ci si pe marea majoritate a oamenilor care traiesc in Romania.

 Aura Dajbog

www.vlg.sisnet.ro


Lasă un răspuns

