Voltaj tinteste „mai sus de locul doi”

Cãlin Goia, Voltaj:
„A trecut vremea pentru  <<sex, drugs and rock and roll>>
Marţi, 4 septembrie 2007, Casa de culturã. Concert în are liber. Voltaj. Turneu „MSD2”. Invitaţi sã cânte în deschidere Class-„Bunã seara Tulcea”!Organizatori imposibili.”Aveţi voie sã fotografiaţi doar cinci minute. Avem aparaturã p-aici”. Aparaturã cât sã tot susţii concerte live la nesfarsit. Atmosferã pe mãsurã. Ropote de aplauze, strigãte de încurajare şi-un public pregãtit sã primeascã energie.Ce oferã, la rândul lui ? Devotament.”Volteam-alãturi de Voltaj în toatã ţara”.
Tind sã cred cã muzica este un schimb necondiţionat de energie. Iar dacã am dreptate, înseamnã cã marţi seara nu am asistat la un concert, ci la o apropiere specialã între oameni care împart bucurii şi nostalgii. Voltaj şi publicul gãlãţean.
– Aţi cântat în nenumãrate rânduri atât pentru plãtitorii de bilete cât şi pentru amatorii de concerte în aer liber. Unde vã simţiţi respectaţi cu adevãrat ca artişti ?
Respectati ca artişti ne simţim atunci când organizãm noi turneele şi muncim pentru a crea efecte speciale, un decor deosebit, cum aţi putut vedea şi în seara asta la Galaţi. În momentul în care totul decurge bine, tehnic vorbind, ai largheţea sã te desfãşori aşa cum iţi doreşti pe scenã şi poţi antrena publicul, poţi comunica altfel. Nu conteazã foarte mult unde cânţi ci oamenii cu care interacţionezi.Şi totodatã sprijinul financiar.Noi am avut norocul sã colaborãm cu un sponsor generos care ne-a ajutat foarte mult în organizarea turneului „Voltaj MSD2”. Nu neg, însã cã ar fi ideal ca publicul sã plãteascã bilet atunci când vine sã te asculte live.
– Ai pomenit de sponsor. Asocierea trupei Voltaj  cu o binecunoscutã marcã de bere poate fi numitã… compromis artistic?
Am fost selectivi şi am avut grijã sã colaborãm cu brand-uri de calitate, deci n-a fost vorba de compromis ci de un parteneriat prolific pentru ambele pãrţi implicate.
– Publicul vã iubeşte. Au demonstrat-o în nenumãrate rânduri,vorbesc de la sine top-urile, vânzãrile albumelor şi numãrul mare de concerte. Cum vã privesc criticii?
Criticii au fost uşor sceptici la început. Ne-au tot cãutat nod în papurã. Nu mai spun cã  acum ne acuzã ca am  schimbat stilul şi c-am fi devenit… comerciali.Când am lansat piesa „Albinutza” iarã, au început sã spunã cã mesajul melodiei este unul defãimãtor la adresa sex-ului feminin. Nu ne-au deranjat nicio clipã afirmatiile lor pentru cã am cântat întotdeauna cum am simţit, am cântat şi cântãm despre noi, pentru oamenii ca noi. Nu avem  frustrãri pentru cã am fãcut totul din pasiune
– Astãzi, muzica a devenit o industrie. Reuşesc artiştii sã fie şi… buni afacerişti?
Nu au încotro. A trecut vremea pentru  „sex, drugs and rock and roll”, vremea artistilor boemi ,interesati numai de partea artistica a muzicii. Acum e foarte important sã te mobilizezi, sã ai grijã de partea financiarã, sã fii cu picioarele pe pãmânt, sã te implici  în organizarea concertelor. Şi societatea e alta. Noi trãim în România unde artiştii nu sunt atât de privilegiaţi precum cei din State.
– Piesa „MSD2” are un mesaj social bine conturat. Poate muzica sã schimbe ceva, sau scopul ei e pur comercial ?
Muzica, sportul, … pot schimba ceva prin valoare! De fapt, asta am încercat sã subliniem cu ultimul nostru single. Nu ştiu dacã mulţi au înţeles  asta. Am încercat sã transmitem un mesaj optimist. Asta facem de fiecare datã, cu fiecare piesã. În România şi cred cã nu numai, se merge pe principiul „Good news, no news” (n.r. „Veştile bune nu sunt ştiri”). În videoclipul piesei am evidenţiat partea bunã a lucrurilor, din dorinţa de a arãta cã românii nu sunt catalogaţi corect. Românii nu sunt numai peşti, târfe, hoţi. Avem valori deosebite pe care nu întotdeauna ştim sã le apreciem. A transmite un mesaj social nu înseamnã a promova lucrurile negative, cel puţin nu asta ne dorim noi.
– Piesa „20” poate fi consideratã  imnul nostalgicilor din România. Care sunt nostalgiile lui Cãlin Goia ?
20 de ani… perioada asta a fost cea mai frumoasã pentru mine! Îmi amintesc cã mergeam la mare cu prietenii în fiecare varã, împãrţeam în trei o porţie de cartofi prãjiţi,locuiam la comun şi ne bucuram de viaţã,cu bune şi cu rele.Piesa „20” vorbeşte despre noi şi probabil despre fiecare om care a depãşit aceastã etapã. E imposibil sã nu-ţi fi dorit mãcar o datã sã te întorci în timp.
Aura Dajbog

http://www.vlg.sisnet.ro


3 thoughts on “Voltaj tinteste „mai sus de locul doi”

  1. scriu aici pentru ca nu am gasit o informatie de contact pe tot blogul. referitor la comentariul de pe ultima mea postare de pe propriul site am urmatorul drept la replica: interviul a fost postat identic, fara modificari de continut, iar sursa a fost mentionata prin link la inceput. asadar bunulsimt de blogger (daca ii putem spune asa) si-a facut efectul.

    nu v-am jignit sub nici o forma ci am tras o concluzie citind interviul dvs…aceea ca v-ati luat-o din plin de la Adrian Despot, ceea ce este adevarat, nu puteti nega asta. Nu ma leg de jignirea aruncata de dvs pentru ca nu merita efortul. Cat despre telefonul pe care ar fi trebuit sa vi-l dau pt permisiune…nu pot spune decat un lucru: reconstruiti-va blogul cu datele de contact la vedere.

Lasă un răspuns

