Libertatea de a fi altfel decat ti se permite

Parazitii, „antivedete perfect promovate”
Oamenii cu adevãrat valoroşi au curajul sã se exprime în orice situaţie. Important este CUM transmit mesajul şi mai ales CUM este primit de public. Trupa Paraziţii luptã cu sistemul dar şi cu ei înşişi de mai bine de 10 ani. Ombladon, Chelloo şi FreaKaDaDisk recunosc cã de atunci nu s-au schimbat multe în societatea româneascã dar nu au de gând sã renunţe.Se bucurã de susţinerea unor oameni de culturã importanţi din România şi au un mesaj bine conturat :JOS CENZURA.Cum ar spune cei de la Omul cu sobolani:”va rugam sa va reveniti,va rugam sa va spalati pe dinti,va rugam insistent sa nu mai fiti atat de cuminti”!Va rugam sa citit cele ce urmeaza.Parazitii in efect!
–  E la moda sa te pui in cap si sa pledezi pentru necomercial fara nici un fundament.E chiar atat de greu sa fii sincer, in show-biz-ul de astazi ?
Ombladon:Noi suntem o trupa underground si vindem foarte bine. Provenim din familii modeste şi am muncit ca sã ne câştigãm singuri banii. Nu am facut compromisuri, nu ne-am declarat comerciali sau necomerciali.
Cheloo: Asta-i o porcarie. Lasa-ma frate sa-mi fac treaba… stii cum e, mai multe fapte si mai putine vorbe! Degeaba-ti spun eu tie acum chestii misto sa te impresionez si sa dau bine la interviu daca, de fapt eu imi bag pula dupa aia si fac totul pentru bani.. Banii te ajuta sa pui in practica niste idei.
– Ati cantat in deschiderea concertului 50Cent la Bucuresti. Eu gasesc asta un compromis sau un mod de afirmare… total inutil pentru o trupa cu notorietatea voastra. Exagerez ?
Cheloo
: Tu ai fi refuzat ? 50Cent este un artist prestant în afarã şi cred cã dã bine la dosarul oricãrei trupe din România. De altfel foarte mulţi au spus cã noi am susţinut adevãratul spectacol din acea searã, programul nostru a prins mai bine la public.
-Asadar, aveti in plan o relansare pe plan international. Si voi, Brutus ?
Ombladon : Avem deja schiţate câteva piese în limba englezã. Încercãm sã vedem ce iese. Singurele featuring-uri pe viitorul album Paraziţii vor fi Ombladon feat. Chelloo, Chelloo feat. Ombladon, Ombladon feat Freakadadisk pentru cã nu mai vrem sã mai avem de-a face profesional vorbind cu celelalte trupe româneşti. Am încercat sã facem o gaşcã mai mare dar unii artişti ne-au dovedit cã ,omeneşte ,sunt un 0 barat Uita-te la Bitza ! Avem de gand sa ramanem niste « pain in the ass » multa vreme de acum incolo…cel putin pentru CNA si altii ca ei
– Bitzã nu a fost niciodatã un artist hip-hop autentic. El provine de la o trupã de muzicã etno…
Noi l-am transformat  în aşa fel încât sã fie un artist hip-hop cu acte în regulã ,cum se zice. Alãturi de noi dãdea bine.
– Cu Europa cum sta treaba ? Parazitii europeni. Hai ca suna bine ! Ce se va-ntampla cu societatea romaneasca odata cu faimoasa integrare ?
Ombladon
: Ne doare-n pula ! Atunci când vom intra în Europa cu fruntea sus şi nu ca nişte gunoaie,vom fi mândri cã suntem români şi cã suntem acceptaţi în organizaţia asta. Pânã atunci nu ne interereseazã ! Încã de acum trei ani ,în piesa « Jos Cenzura », am subliniat faptul cã « România intrã-n Europa doar cu numele ». Nu s-au schimbat multe între timp în concepţia noastrã, pentru cã nu s-a schimbat nimic în societate.
– Revenind la mesajul Parazitii, mi se pare ca publicul nu mai afiseaza acea respingere vis-a-vis de vocabularul vostru… bogat in vulgaritati. E musai sa injuri ca sa evidentiezi cat de murdara e societatea ?
Cheloo :
Oamenii care considerã versurile noastre licenţioase sunt nişte ipocriţi. Crezi cã ei nu vorbesc aşa acasã ? Ne tot ascundem dupã…degetul mijlociu.
– Oameni fiind, bãnuiesc cã aveţi în gând sã vã întemeiaţi o familie . Copiii voştri vor asculta Paraziţii ?
FreakaDaDisk :
Cheloo se grãbeşte sã se însoare.
Ombladon : Copiii noştri nu vor asculta Paraziţii pânã la 18 ani Glumesc, normal. Nu are rost sã le interzicem asta mai ales cã în casã se vorbeşte la fel. Varsta cea mai potrivitã pentru ca ei sã asculte şi sã descopere cultura  hip-hop ar fi un 13-14 ani. Nu ar fi ceva ieşit din comun ca ei sã afle despre modul cum ne refulãm în muzicã. Ar fi culmea sa ne dicteze astia de la CNA si cum sa ne educam copiii.
– În piesele voastre susţineţi cã sunteţi nişte oameni normali cu un venit normal. Care este adevãrul ? Oamenii se aşteaptã sã vadã  la televizor vila, piscina si eventual câteva maşini de lux…
Cheloo
: Chiar suntem nişte oameni normali. Trãim din muzicã şi asta cred cã spune totul despre noi. În România nu te îmbogãteşti dacã trãieşti din muzicã. Nu avem de gând sã facem avere sau sã ocupãm locurile altora în topul celor bogaţi. Suntem multumiţi, financiar, cu  ce avem acum şi facem parte din clasa socialã medie.Sã zicem cã noi câştigãm cam cât câştigã un român plecat la muncã în Germania, Italia sau Spania, numai cã existã o diferenţã, aceea cã scoatem bani fãcând ceea ce ne place.
– Aţi avut o colaborare fructuoasa cu Viţa de vie, in trecut. In ultima vreme…relatia pare sa se fi racit… ce s-a intamplat ?
Ombladon :Nu s-a întâmplat nimic rãu. Suntem prieteni cu Viţa de vie şi le-am spus-o şi lor : « În momentul de faţã nu ne place ce faceţi ». Nu ştim de unde aceastã transformare a lor dar ne amintim cu plãcere de concertele pe care le susţineam împreunã. Pentru fiecare în parte aveam pregatite câte şase, şapte melodii în premierã. Probabil cã mulţi işi amintesc de acea perioadã. Şi nu neapãrat dintre fanii Viţa sau Paraziţii.
– Ne-aţi promis o colaborare cu trupa Phoenix. Nu s-a mai auzit nimic, însa…
Cheloo: Sunt doi ani de atunci. Propunerea a venit din partea lor. În ultima vreme nu am avut suficient timp cât sã ne concentrãm asupra acestui proiect. Nici ei nu ne-au mai contactat dar asta nu înseamnã cã nu va exista o colaborare Phoenix- Paraziţii. Toate la timpul lor!

A consemnat : Aura Dajbog

http://www.vlg.sistnet.ro

Materialul a aparut si in numarul 0 Explore*-www.exploremag.ro


10 thoughts on “Libertatea de a fi altfel decat ti se permite

  1. ;;) foarte frumos … insa … te-as putea intreba daca te-ai gandit vreodata sa reconsideri culorile folosite aici?

    Nu de alta dar la 3 dimineata cu toti ochelarii ce ii am sa ma protejeze tot sunt luminite ca la politie in capul meu🙂

  2. M-am saturat sa te tot felicit si astept un articol unde sa fiu un Gigi contra dar inca nu a aparut. Bravo treaba merge din ce in ce mai bine. Referitor la intervievatii tai faza aceea in care se vorbea despre cultura hip-hop e chiar de pus in rama, ar trebui in cazul acesta sa existe si cultura bip bip bip(CNA). Nu inteleg cu ce sistem se lupta parazitii, cu sistemul tradatilor in dragoste sau sistemul testelor de fidelitate ca na CNA-UL este un sistem democratic si liberal iar sistemul totalitar a apus de mult cu toate ca suvita buclucasa ne mai da batai de cap. In rest nu prea au ei treaba cu integrarea in U.E nici macar nu stiu despre ce este vorba, intrebatii ce inseamna AQ-UL comunitar si dupa mai vorbim de integrare.
    Toate bune!!!!!!

  3. Mesajul e clar şi (nu) se-ndreaptă către Marte… cică. Aparent cu o grămadă de subînţelesuri şi idei inteligente pe fundal, nu-s decât înjurături, vândute mai frumos. I-am cunoscut.🙂

  4. Buna seara! Am ajuns la fix, incat am citit ambele mesaje de indata ce le-am primit!

    In ultima vreme am tot fost pasionata de filmele lui Almodovar. Si nu e vina mea ci vina Dianei, o colega care mi-a vandut pontul. Regizorul asta e genial chiar daca promoveaza sex-ul si deviatiile de aceeasi natura. Nu e nevoie de un mesaj vulgar sa transmiti un mesaj dar daca asa ajunge la public, mai faci si cate-un compromis.

    Nu, Parazitii nu sunt numai vorbe goale si injuraturi. Depinde unde, cand, cum si ce fel i-ai cunoscut!

    Numai ganduri bune!

Lasă un răspuns

