Cosmetice organice

Am promis un articol despre cosmeticele organice. Iata-l!

Asa cum spuneam si in articolul precedent., cel dedicat alimentelor sanatoase, am descoperit cosmeticele organice si beneficiile lor, in ultimul an. Nu am fost niciodata adepta cosmeticelor in exces si am inteles ca toate reclamele gen “o sa intineresti 100 de ani daca folosesti crema x” sau “vei arata mai bine decat Angelina Jolie daca folosesti crema y”, sunt niste facaturi! Ba chiar am studiat la una din orele de PR reclama de la L’Oreal, cea in care Penelope Cruz ne vorbeste despre  o “minune” de mascara, cea care alungeste si confera volum genelor in proportie de 1000.000 %. O minciuna. Producatorii au recunoscut ca Penelope a noastra avea atasate gene false si ca produsul lor nu face minuni! La fel se-ntampla si cu milioanele de crème si alte cosmetice de pe piata.

Nicio crema din lume n-o sa-si stearga ridurile cu radiera ( poate “Crème de la Mer” dar trebuie sa fii dispus sa cheltui cateva mii de euro), niciun gel “minune” n-o sa-ti elimine celulita de pe coapse ( sport, multa apa, legume si fructe) si niciun lapte hidratant n-o sa-ti transforme pielea in matase. Cu atat mai mult cu cat majoritatea acestor produse contin tot felul de chimicale, tot felul de elemente toxice pentru organism.

Studii recente arata ca femeile se expun catorva zeci de mii de “bombe chimice”, zi de zi. Crema hidtratanta, mascara, fondul de ten, pudra, eye-liner-ul, etc, toate contin parabeni, uleiuri minerale, zeci de substante artificiale care, SURPRIZA, fac mult rau, atat in interior cat si la exterior!

Sa trecem la cosmeticele organice! Ele nu promit nimic! Singura garantie pe care o ofera este aceea ca in compozitia lor se folosesc cat mai putine substante sintetice! Bunica mea, de pilda, nu a folosit niciodata, niciun fel de cosmetice! Remediul pentru piele uscata era intotdeauna ceaiul de musetel, pentru culoarea parului folosea frunze de nuc si imi amintesc ca se spala pe corp cu frunze de pelin. Nimic supraomenesc, nimic penibil de scump, totul 100% natural!

N-o sa va plictisesc prea mult si-o sa trec la exemple! Am decis sa postez , si de aceasta data, fotografii cu exemple. O sa va arat cosmeticele pe care le folosesc eu, ingrijorator de multe daca stau bine sa ma gandesc si o sa ofer o concluzie, la sfarsit. Mi-au facut mai bine? Ma simt in siguranta folosindu-le, merita ?

Ingrijirea Tenului

Crema hidratanta pentru fata

Sa incepem cu crema hidratanta pentru fata! Folosesc un brand care se numeste “Dr. Organic”. Nimic scump si pretentios. Se gaseste doar online si in reteaua magazinelor “Holland and Barrats”- un fel de Plafar romanesc. Acum aproximativ zece ani am facut insolatie. Am fost in Delta Dunarii si-mi amintesc ca nu faceam decat sa stau la piscina, toata ziua. Cel mai afectat in toata povestea a fost nasul meu. Indiferent de ce crema hidratanta aplicam, se tot cojea. In septembrie am descoperit crema cu miere Manuka de la “Dr. Organic” si de atunci nu mai am aceasta problema!

Demachiant

E foarte important sa te demachiezi zilnic, indiferent de cat de putin machiaj folosesti in timpul zilei! Eu am gasit niste servetele extrem de bune cu aloe vera si camomil, fara parfum. Sunt din gama “Bnatural”. Le folosesc de cateva luni sunt extreme de incantata de ele. In plus, nu sunt deloc scumpe, ba chiar economisesc niste bani. Inainte foloseam demachiant si tonic.

Gel de curatare a tenului

Imi plac la nebunie produsele de la “Australian Organics”! Gelul de curatare a tenului e grozav, mai ales dupa demachiere. Nu mai am probleme cu iritatii, puncte negre sau alte imperfectiuni. Sigur, nu face minuni insa are o textura usoara si simt cum imi curata tenul in profunzime.

Pentru imperfectiuni

Din fericire nu am probleme de genul insa se mai intampla, mai ales in anumite perioade ale lunii. Pentru asta folosesc un gel cu extracte din Marea Moarta de la “Dead Sea Spa Magik”.

Cred ca am terminat cu produsele dedicate tenului. Am uitat sa mentionez ca saptamanal aplic masti cu ulei de masline sau iaurt. Din pacate, am un ten sensibil si uscat iar uleiul de masline este cel mai bun hidratant. Evit mastile cumparate din comert, sunt pline de chimicale si nu prea ajuta. Am uitat sa mentionez ca folosesc ulei de ricin pentru ochi. In fiecare seara masez pleoapa mobila cu acesta si il aplic si pe gene.

Ingrijirea parului

Sampon

Inainte foloseam gama pentru ingrijirea parului de la “Dr. Organic”. Nu am fost foarte multumita. Acum am descoperit “Australian Organics”. Folosesc samponul pentru par degradat si expus tratamentelor chimice. Din pacate folosesc placa si uscatorul pentru par destul de des. Am deci par uscat, cu tendinte de degradare. Inca de la prima folosire am simtit diferenta, imi simt parul hidratat, are mai mult volum si arata sanatos. Sigur, nu am buclele Sophiei Lauren insa nu exista miracole. Conteaza mult si ce-ai primit de la mama natura.

Balsam

Folosesc balsam tot din gama “Australian Organics” si, iarasi, sunt foarte multumita. Nu incarca parul pentru ca il aplic doar la varfuri.

Ser pentru par

Folosesc un ser de par cu extract de sare din Marea Moarta, tot de la “Dead Sea Spa Magik”. Incerc sa previn varfurile despicate desi, evident, imi tund parul lunar. Nu s-a inventat samponul, balsamul de par sau serul  care repara varfurile despicate.

Saptamanal folosesc ulei de ricin si ulei de masline. Masez scalpul cu ulei de ricin si parul cu ulei de masline. Uleiul de ricin este eficient pentru regenerarea firului de par iar uleiul de masline are o actiune hidratanta.

Ingrijirea corpului

Exfoliere

Folosesc sare de mare din Marea Moarta, iarasi, de la “Dead Sea Spa Magik”. Este un exfoliant consistent si eficient. Din pacate, am o piele uscata care necesita curatare in profunzime.

Hidratare

Folosesc gelul de dus “Dr. Organic” cu levantica. Hidrateaza excelent, nu e parfumat si are o textura lejera.

Totodata, dupa dus, folosesc untul de corp “Bnatural” cu extract de aloe vera. Nici acesta nu contine parfum, parabeni sau uleiuri minerale. Are o textura lejera, nu incarca pielea si o hidrateaza in profunzime.

Deodorant

Am folosit o perioada deodorantul “Dr Organic”, cel cu miere de Manuka. Nu am fost multumita astfel ca am preferat sa aleg un deodorant mineral. E drept ca nu e la fel de sanatos si ca are in componenta aluminium, parabeni si uleiuri minerale dar nu e deloc placut  sa mirosi a transpiratie. Deja au devenit obisnuite articolele care vorbesc despre obiceiurile ECO ale Juliei Roberts. Aceasta nu foloseste niciun fel de deodorant ceea ce poate fi deranjant pentru cei din jur.

Machiaj

Incerc sa nu folosesc foarte mult machiaj in timpul zilei. Folosesc doar o pudra minerala de la MAC, mascara, uneori eye-liner lichid si ruj rosu. Sunt dependenta de rujul rosu, trebuie sa recunosc. Am ales machiajul mineral pentru ca am citit mult despre beneficiile sale. Nu cred tot ce s-a scris ( se pare ca e singurul machiaj cu care poti sa si dormi, nu necesita demachiere) insa pare sa fie mai “sanatos” decat machiajul obisnuit.

In concluzie, cosmeticele organice sunt o alternative, nu sunt atat de scumpe ( daca mergeti la Plafar si cumparati produse de acolo, veti observa ca sunt mai ieftine decat celelalte.) si nu incarca organismul cu prea multe chimicale. Asa cum spuneam si-n post-ul trecut, nu avem garantia naturalului in proportie de 100%. Natural inseamna sa traiesti intr-un mediu lipsit de poluare ( oare mai exista astfel de locuri pe planeta?), sa mananci legume si fructe cultivate de tine, sa folosesti doar plante pe post de cosmetice si sa bei apa de izvor.

Important e sa constientizam ca dintre doua rele, e bine sa alegem ce e mai putin rau pentru noi si organismul nostru!

10 thoughts on “Cosmetice organice

  1. Buna ziua!

    Va rog frumos sa-mi spuneti ce textura avea crema de fata cu miere de Manuka, Dr. Organic?
    Va intreb, deoarece acum 2 zile am cumparat-o si este atat de intarita ca am nevoie de niste ustensile sa o pot scoate si aplica pe fata!

    • Crema pe care am folosit-o eu era extrem se grasa insa,sub nicio forma,asa cum o descrieti dumneavoastra! Eu cred ca ar fi bine sa mergeti la magazinul de unde ati cumparat-o sa va restutuie banii! Aceste cosmetice organice au termen de valabilitate scurt si probabil ca unele farmacii sau magazine naturiste nu verifica data expiratii cu rigurozitate!

  2. Am o intrebare legata de produsele Dr Organic. Am achizitionat si eu de curand un sampon si un balsam de la aceasta firma. Am observat ca exista un termen de garantie, dar pus de farmacie. Pe sticlute nu exista nici macar o data a producerii. Ai idee cum sunt stabilite aceste termene de garantie?

Lasă un răspuns

